احتمال برقراری پرواز مستقیم ایران – آمریکا

عصر جنوب – asrejonoob.ir: شبکه سی ان ان در پایگاه اینترنتی خود نوشت: شرکت بوئینگ به عنوان یکی از تولید کنندگان بزرگ هواپیما می گوید به تازگی با مسئولان خطوط هوایی ایران دیدار داشته است.

«مت نولز» سخنگوی بوئینگ گفت: «این مذاکرات به ما درک بهتری در مورد وضعیت کنونی ناوگان هوایی ایران، ساختار مسیر آنها و برنامه های آنها برای آینده ارائه می دهد.»

ایران گفته است از آنجا که قصد دارد پس از سال ها تحریم به شبکه حمل و نقل هوایی جهانی بپیوندد، به صدها فروند هواپیمای جدید نیاز دارد. این کشور می گوید که می خواهد پروازهای مستقیم به آمریکا را از سر بگیرد.

ایران ایر در حال حاضر سفارش ۱۱۸ هواپیما را به رقیب اروپایی بوئینگ یعنی شرکت ایرباس داده است.

بوئینگ اعلام کرد که جلساتی که با مسئولان خطوط هوایی ایران داشته، تنها یک گام در یک فرایند چند مرحله ای محسوب می شود.

نولز گفت: «هر گونه توافقی باید مورد تایید دولت آمریکا قرار گیرد.»

این شرکت تولید کننده هواپیما گفت که این مذاکرات، قابلیت های هواپیماهای مسافربری تجاری و خدمات پس از فروش را در بر می گرفته اما جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرده است.

یک مقام ارشد حمل و نقل هوایی ایران گفت که بوئینگ پیشنهاد فروش هواپیماهای نوع ۷۳۷، ۷۸۷ و ۷۷۷ خود را به این خطوط هوایی در طول جلسات اش در تهران داده است.

«مقصود اسدی سامانی» دبیر انجمن شرکت‌ های هواپیمایی گفت: ایرلاین ها از جمله ایران ایر در حال بررسی پیشنهادهای ایران هستند.

دولت آمریکا می گوید از اقدام شرکت های آمریکایی برای معامله با ایران استقبال می کند البته تا زمانی که شرایط توافق هسته ای را که سال گذشته امضا شد را نقض نکند.

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما می بینیم که شماری از شرکت های بزرگ به دنبال استفاده از فرصت های جدید ایجاد شده به واسطه اجرای برجام هستند. و ما تا جایی که بدانیم اقدام آنها با مفاد برجام تناقضی ندارد، سد راه آنها نخواهیم شد.»

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.