علیرضا آجودانی اصلاح طلب جانشین «مینو خالقی» می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: قائم مقام وزیر کشور گفت: با فرض اصرار شورای محترم نگهبان در خصوص یکی از منتخبین اصفهان ، نفر بعدی که ۲۵ درصد ‌آرای ماخوذه صحیح را کسب کرده است از نظر وزارت کشور منتخب محسوب می شود.

حسینعلی امیری درمورد تکلیف انتخابات اصفهان افزود: با توجه به این که استنباط وزارت کشور از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با استنباط حقوقی شورای نگهبان متفاوت است، پیگیری های لازم در نشستی با حضور وزیر کشور و اینجانب با دبیر محترم شورای نگهبان انجام شد.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: اما شورای نگهبان چهارشنبه گذشته کماکان نظر قبلی خود را درباره منتخب اصفهان اعلام کرد.

امیری همچنین گفت: با فرض مذکور منتخب بعدی در حوزه انتخابیه اصفهان با توجه به این که ۲۵ درصد‌ آرای ماخوذه صحیح را کسب کرده است از نظر وزارت کشور منتخب محسوب می‌شود.

علیرضا آجودانی نفر ششم در حوزه انتخابیه اصفهان حائز بیش از ۲۵ درصد آرای ماخوذه صحیح شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا چنین موردی پیش از این سابقه داشته است یا خیر، اظهار داشت: بله در گذشته چنین موردی اتفاق افتاد که با ابطال برخی آرا در آن حوزه انتخابیه نفر بعدی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

قائم مقام وزیر کشور در مورد تایید صحت انتخابات در دیگر حوزه ها نیز خاطرنشان کرد: شورای نگهبان به صورت رسمی صحت انتخابات حوزه های پاکدشت، دهلران، آبدانان، بدره ، بویراحمد،دنا، کهنوج،منوجان و فاریاب را تایید کرد اما انتخابات در دو حوزه فرعی رودبارجنوب و قلعه گنج را ابطال و به وزارت کشور اعلام کرد.

قائم مقام وزیر کشور گفت: البته ابطال انتخابات در دوحوزه فرعی مذکور تاثیری در نتیجه انتخابات حوزه انتخابیه نداشته است بنابراین منتخب حوزه های مذکور همان افرادی هستند که قبلا اعلام شده است.

امیری یادآور شد: وزارت کشور درحال مهیا کردن مقدمات برگزاری انتخابات مرحله دوم در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه جاری است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.