انتخاب رشته دکتری ۹۵ از امروز

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز فرآیند انتخاب رشته در آزمون دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۵ از امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه خبر داد.

حسین توکلی با بیان این که کارنامه داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دکتری از روز گذشته روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است، افزود: همه داوطلبانی که در آزمون دوره دکتری شرکت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد کردن اطلاعات ثبت‌نامی کارنامه خود را دریافت کنند.

وی از دریافت کارنامه توسط ۹۵ هزار و ۲۰۹ داوطلب خبر داد و گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز از تعداد ۱۲۷ هزار و ۷۲۴ داوطلب حاضر در جلسه آزمون ۹۵ هزار و ۲۰۹ داوطلب نسبت به دریافت پرینت کارنامه خود اقدام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه در مورد فرآیند انتخاب رشته توضیح داد: بر اساس ضوابط داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته هستند که دارای نمره‌کل تراز نهایی ۱+ و بالاتر باشند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد که از امروز لغایت شنبه ۲۱ فروردین‌ماه نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ رشته محل از کد رشته محل‌های انتخابی خود اقدام نمایند.

توکلی ادامه داد: به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از آغاز فرآیند انتخاب رشته نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی (دفترچه شماره ۲) که از امروز روی سایت سازمان قرار می‌گیرد اقدام نمایند.

وی در ادامه تأکید کرد: داوطلبانی که نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌کنند لازم است برای اطلاع از حد نصاب کد رشته محل‌های مورد درخواست و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) به اطلاعیه‌ای که اواخر دهه اول اردیبهشت ماه روی سایت سازمان سنجش و همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده قرار می‌گیرد، مراجعه نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر این که عدم مراجعه و اقدام مطابق اطلاعیه‌های مذکور به منزله انصراف از پذیرش است، افزود: داوطلبانی که به اطلاعیه‌های مذکور مراجعه و نسبت به انجام مفاد آن اقدام نکنند امکان شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه مجدد در هیچ یک از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را ندارند. به عبارتی دیگر شرط شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی انجام و انتخاب کد‌رشته محل توسط داوطلب در فرم انتخاب رشته اینترنتی و کسب حد نصاب کد‌رشته محل مورد تقاضای داوطلب است.

توکلی در پایان تأکید کرد: داوطلبی که حد نصاب کد‌رشته محلی را کسب نموده ولی در زمان مقرر اقدام به انتخاب رشته نکرده باشد، امکان شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی برای وی میسر نیست.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.