عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور: گفتن نمی خواهم وزیر بمانم مظلوم نمایی است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، خواستار پاسخگویی وزیر بهداشت به مسائل و مشکلات حوزه پرستاری قبل از پایان دوران وزارت شد.

دعیر بوعذار در واکنش به اظهارنظر اخیر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه در دوره بعد وزیر نخواهد شد، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، گفت: اصولا وزرا وظیفه دارند در دورانی که مسئولیت وزارتخانه ای را بر عهده دارند، وظایف خودشان را به نحو احسن انجام دهند و تمام امور و کارهایی را که انجام داده اند به صورت شفاف به مردم بگویند.

وی با بیان این مطلب که برای فرار از پاسخگویی نیازی به مظلوم نمایی نیست، اظهارداشت: گفتن اینکه من دیگر وزیر نخواهم شد، یک ضعف است.

بوعذار با اشاره به مسائل و مشکلات متعدد حوزه پرستاری در کشور، گفت: متاسفانه وزیر و اطرافیان وزیر، امور پرستاری را مختل کرده اند. زیرا، جامعه پرستاری انتظار زیادی ندارد و فقط می خواهد قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و صلاحیت حرفه ای، اجرا شوند.

نایب رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اهواز با اشاره به سازمان نظام پرستاری کشور به عنوان تنها سازمان صنفی پرستاران، افزود: وقتی وزیر حاضر نشده دیدار و گفتگویی با نمایندگان قانونی پرستاران داشته باشد، چگونه می توان مسائل و مشکلات پرستاری حل شود.

بوعذار با انتقاد از حلقه ای که اطراف وزیر را گرفته و اجازه نمی دهند با پرستاران گفتگو داشته باشد، گفت: در موضوع طرح تحول سلامت، فقط صحبت از پزشک و بیمار است. در حالی که بار اصلی خدمات در بیمارستان ها بر عهده پرستاران است.

وی با عنوان این مطلب که در بیمارستان های اهواز یک پرستار برای ۲۵ بیمار وجود دارد، افزود: متاسفانه جامعه پرستاری از شرایط موجود شاکی است. لذا، وزیر بهداشت نباید با اینگونه مصاحبه ها که نمی خواهد وزیر بماند، مظلوم نمایی کند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.