شش تصویر باورنکردنی از گوشه و کنار زمین

عصر جنوب – asrejonoob.ir: حتی بهترین فتوشاپیست ها و طراح ها هم در مقابل قدرت خدا حرفی برای گفتن ندارند. با نگاهی دقیق به سیاره خودمان می توانیم مکان هایی را کشف کنیم که انگاری متعلق به این کره خاکی نیستند. در این گزارش می خواهیم شما را با ۶ مکان دیدنی که به شکلی باورنکردنی متعلق به سیاره ما هستند آشنا کنیم.

 

شهر باستانی پترا – اردن

پترا شهری است کامل که همه آن در کوه و در تخته سنگهایی به رنگ گُل سرخ یا رنگ صورتی تراشیده شده ‌است. از اینجاست که نام این شهر زیبا پترا نهاده شده ‌است. کلمه پترا به زبان یونانی به معنی صخره است و چون این شهر باستانی تماماً در سنگ کنده شده‌ است آن را پترا نامیده‌اند. همچنین این شهر تاریخی و زیبا را به ‌خاطر گل سرخ‌گون بودنش به ‌نام المدینه الوردیه نیز می شناسند.

vspace=5px

دروازه جهنم – ترکمنستان

در سال ۱۹۷۰ گازهای ذخیره شده در زمین به وسیله روسی ها کشف گردیده بود و این دهانه پس از آن بر روی زمین ظاهر گردید. طول دهانه به ۶۰ متر می رسید و از آن گازهای خطرناکی متصاعد می شد. با آتش گرفتن این گازها گودالی از آتش به وجود آمد که هنوز پس از گذشت چندین سال خاموش نشده است.

vspace=5px

اوکالیپتوس رنگین کمان – جنوب شرقی آسیا

اوکالیپتوس رنگین کمان یک درخت بزرگ و تنها گونه اوکالیپتوس است که در نیمکره شمالی به صورت طبیعی یافت می شود. این گیاه در بخش‌هایی از گینه نو، اندونزی و فیلیپین می روید. در دوران کنونی این درخت به طور گسترده در کشتزارهای سراسر جهان کاشته می شود و بیشترین کاربرد آن چوب مغز ساقه برای کاغذ سازی می باشد. در فیلیپین این گونه بیشترین میزان کشت را در درختکاریهایی که برای استفاده چوب کشت می شوند به خود اختصاص داده است.

width=714

هوآکاچینا – پرو

هوآکاچینا یک دهکده مصنوعی است که در اطراف یک دریاچه طبیعی ساخته شده است. تعداد ساکنان آن از ۱۲۰ نفر تجاوز نمی کند و مکان بسیار ایده آلی برای توریست ها محسوب می شود.

vspace=5px

دریاچه صورتی – غرب استرالیا

این دریاچه به دلیل وجود باکتری ها و املاح خاص به رنگ صورتی درآمده است و شنا کردن در آن به هیچ عنوان ضرری برای انسان ها ندارد.

vspace=5px

کوه های رنگین کمانی – چین

با دیدن این کوه ها فکر می کنید که واقعا توسط یک نقاش حرفه ای رنگ آمیزی شده اند. این پدیده کاملا واقعی است و هزاران توریست را هرساله مجذوب خودش می کند.

vspace=5px

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.