صادرات به عراق ۳۰ درصد افزایش یافت

عصر جنوب: رییس اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: با افتتاح دروازه جدید صادراتی در مرز شلمچه، حجم صادرات به عراق در یک ماه اخیر ۳۰ درصد افزایش یافت.

سیداحمد حسینی‌فر عنوان‌کرد: ‌پیش از این روزانه ۵۰۰ کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرزهای استان به عراق می‌رفت اما اکنون این میزان به ۹۰۰ کامیون در روز رسیده است.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌هایی که اخیرا با کشور عراق امضا شده، فرصت طلایی را برای صادرکنندگان ما ایجاد کرده که اگر از آن استفاده شود، حجم صادرات بیشتر خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی خرمشهر تصریح‌کرد:‌ براساس این تفاهم‌نامه‌های جدید با طرف عراقی، مجوز استاندارد BV حذف و مجوز استاندارد ملی جایگزین آن شد. این اقدام در روان‌سازی صادرات تاثیر به‌سزایی داشت.

حسینی‌فر بیان‌کرد: عمده کالاهایی که به عراق صادر می‌شود، مواد غذایی است. اخیراً صادرات آرد که تاکنون صادر نمی‌شد نیز به این کشور آغاز شده است. همچنین صادرات آهن نیز افزایش قابل توجهی در دو ماه اخیر داشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر بازرگانان عراقی تقاضای فراوانی در زمینه‌های مختلف داشته‌اند و صادرکنندگان ما باید از این فرصت استفاده کنند.

رییس اتاق بازرگانی خرمشهر با اشاره به کاهش ثبت سفارشی کالا از سوی بازرگانان عراق، اظهارکرد: دولت عراق اخیرا برای حمایت از تولیدکنندگان سیمان خود اقدام به کاهش وارد این کالا به کشور خود کرده و برای هر یک از بازرگانان سهمیه‌ای در واردات سیمان تعیین کرده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.