خوزستان، نیازمند پایانه صادراتی آبزیان

عصر جنوب: رئیس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان گفت: آبزی‌پروران از اقدام اخیر برخی از ماهی‌فروشان در خصوص جابه‌جایی بازار فروش ماهی‌، ناراضی‌اند.

سیدمصطفی موسوی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه‌خوزستان- عنوان‌کرد: تعدادی از ماهی‌فروشان بازار ماهی‌فروشی کوت‌عبدالله، زمینی را با قیمت بسیار بالا از شهرداری خریداری کردند و در حال راه‌اندازی بازار جدیدی هستند.

وی افزود: این افراد بدون هیچ‌گونه تخصص و به صورت کاملاً ابتدایی اقدام به احداث بازار جدید کرده‌اند.

رئیس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان تصریح‌کرد: اقدام ماهی‌فروشان بدون هماهنگی متولیان شیلات استان انجام شده است، در حالی که در احداث بازار باید سازوکارهای لازم با هماهنگی اداره‌کل شیلات استان، اداره‌کل دامپزشکی‌ و مرکز بهداشت استان در نظر گرفته شود.

موسوی بیان‌کرد: از سوی دیگر برای سرمایه‌گذاری و احداث بازار جدید ماهی‌فروشی باید میزان تولید نیز در نظر گرفته شود، یعنی بازار جدید علاوه بر داشتن امکانات لازم، گنجایش تولید استان را هم داشته باشد.

وی اظهارکرد: خوزستان با این میزان تولید آبزیان و دارابودن مجتمع‌های جدید که تا سال آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند، بیش از بازار، نیازمند پایانه صادراتی متشکل از بازار عرضه، واحدهای بسته‌بندی و مستقرشدن کارشناسان دامپزشکی جهت نظارت بر آن است.

رئیس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان تصریح‌کرد: استان ما قطب تولید آبزیان در کشور به شمار می‌رود و حجم بالایی از تولیدات ما به کشورهای دیگر صادر می‌شود. بنابراین برای عرضه مازاد آبزیان که سالانه در حال افزایش است، نیازمند بازاری گسترده به صورت یک پایانه صادراتی هستیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.