وزیر کشور تشریح کرد؛ آخرین خبرها از تعطیلی روز شنبه/ دور دوم انتخابات بهار آینده برگزار خواهد شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: وزیر کشور در مورد اینکه آیا مدارسی که در آن انتخابات برگزار می‌شود، روز شنبه تعطیل خواهد بود، گفت: ما با وزارت آموزش صحبت کردیم که اگر بتوانند دو اتاق مستقل به ما بدهند، نیازی به تعطیل مدارس نبوده و بنابراین مدارس روز شنبه تعطیل نیست.

عبدالرضا رحمانی فضلی درباره احتمال تعطیلی مدارس در روز شنبه توضیح داد.

وزیر کشور در مورد اینکه آیا مدارسی که در آن انتخابات برگزار می‌شود، روز شنبه تعطیل خواهد بود، گفت: اصل ماجرا این است که سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که احتمال دارد برخی از مدارسی که محل اخذ رای است، تعطیل شود اما برخی این جمله را به معنای تعطیلی تمام مدارس درنظر گرفتند. اکنون حرف آخر این است که ما با وزارت آموزش صحبت کردیم که اگر بتوانند دو اتاق مستقل به ما بدهند، نیازی به تعطیل مدارس نیست.وی تاکید کرد: وزارت کشور بدنبال تعطیلی روز شنبه نیست و در ‌‌نهایت تصمیم آن به عهده وزارت آموزش است.

بنابراین مدارس روز شنبه تعطیل نیست.

رحمانی فضلی در مورد اینکه در صورت دو مرحله‌ای شدن انتخابات، مرحله دوم چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: ابتدا باید صبر کرد تا شورای نگهبان تمامی انتخابات در حوزه‌های مختلف را بررسی و تائید کند. پس از آن در جلسه‌ای با شورای نگهبان تاریخ مرحله دوم را مشخص خواهیم کرد که یا نیمه دوم فروردین و یا نیمه اول اردیبهشت سال آینده خواهد بود.

وزیر کشور ادامه داد: با پایان یافتن رای‌گیری، شمارش آرا آغاز خواهد شد و سعی ما بر این است که تا ظهر روز شنبه نتایج انتخابات اعلام شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.