کارت های ملی همچنان اعتبار دارند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال گفت: کارت های شناسایی ملی (نمونه قدیم ) همچنان اعتبار دارند و دارندگان این کارت ها نیازی به تعویض آنها ندارند.
حمیدرضا یغمایی افزود: سازمان ثبت احوال کشور درقالب برنامه ای سه ساله از ابتدای سال ۱۳۹۵ تمام کارت های شناسایی ملی را به کارت هوشمند ملی تبدیل می کند.

یغمایی تاکید کرد: صاحبان آن دسته از کارت های شناسایی ملی که اعتبار کارت آنها خاتمه یافته است بر اساس اطلاعیه های سازمان ثبت احوال که اعلام خواهد شد به تدریج برای تعویض کارت خود اقدام می کنند.

وی خاطر نشان کرد: طرح آزمایشی کارت هوشمند ملی نخستین بار از سال ۹۱ اجرا شد و به صورت عمده از سال۹۴ تاکنون نزدیک به ۶ میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است.

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال گفت: تا پایان سال جاری نیز شمار کارت های هوشمند ملی به هفت میلیون عدد خواهد رسید؛ ضمن اینکه در زمان حاضر جامعه هدف برای کارت هوشمند ملی کسانی هستند که هیچگونه کارتی ندارند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این از سوی مسئولان ذیربط اعلام شده بود یارانه واجدین شرایط دریافت کارت ملی و در عین حال فاقد آن، قطع خواهد شد، تاکید کرد: این افراد اگر تنها پیش ثبت نام کرده باشند کفایت می کند و یارانه شان قطع نخواهد شد.

واجدین شرایط دریافت کارت ملی می توانند از طریق سامانه www.ncr.ir پیش ثبت نام کنند و یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت نام را انجام دهند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.