شناورهای صیادی خرمشهر با مشکل تردد در رودخانه کارون مواجه‌اند

عصر جنوب: رئیس اداره شیلات خرمشهر گفت: شناورهای صیادی این شهرستان با مشکل تردد در رودخانه کارون مواجه‌اند.

احمد علی‌پناه اظهار کرد: ۸۰۰ تن انواع آبزیان دریایی شامل، انواع ماهی توسط شناورهای صیادی خرمشهر صید و به بازار عرضه شد که این میزان محصول حاصل فعالیت ۶۰ فروند شناور صیادی بوده است.

وی بر پتانسیل‌های بالقوه صیادی موجود در خرمشهر تاکید کرد و افزود: خرمشهر به دلیل وجود رودخانه کارون و قابلیت پهلوگیری شناور‌ها در این رودخانه می‌تواند جایگاهی بهتر از این را در زمینه صید انواع آبزیان داشته باشد.

رئیس اداره شیلات خرمشهر، عمده مشکلات بخش صیادی را مربوط به عدم توانایی تردد شناور‌ها در عرض رودخانه کارون خواند و گفت: مشکلات تردد شناورهای صیادی خرمشهر به ویژه در رودخانه کارون، به دلیل تورریزی قایق‌های محلی در عرض رودخانه و همچنین وجود مغروقه‌های زیرآبی در مسیر تردد این شناور‌ها و ایجاد خسارت‌های جانی و مالی برای شناور‌ها و صیادان است.

علی‌پناه یادآور شد: در گذشته حدود ۱۰۰ شناور صیادی در خرمشهر فعالیت داشته که به دلیل مشکلات تردد در رودخانه کارون این تعداد به حدود ۶۰ فروند کاهش یافته است.

وی برای رفع این مشکل خواستار توجه بیشتر مسئولان شد و عنوان کرد: برای رفع این مشکل می‌توان تدابیر کوتاه مدت یا بلند مدت اندیشید که در کوتاه مدت از مسئولان مرتبط شهری خواستاریم در خصوص جلوگیری از محدود کردن عرض رودخانه توسط تورهای صیادی اقدام کنند.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: راه حل اساسی رفع این مشکل در بلند مدت، احداث اسکله در حاشیه رودخانه اروند با امکانات پشتیبانی مناسب است.

به گزارش خبرگزاری فارس، جانمایی اسکله فعلی مشکلات بسیاری را برای صیادان ایجاد کرده و که نیاز به احداث اسکله جدید با جانمایی دیگر را محسوس ساخته است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.