کمبود بیش از ۶۵۰ آموزگار در آبادان

عصر جنوب:  سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان از کمبود ۶۶۴ نیروی انسانی آموزشی در این شهر خبر داد.

سید سعید موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان، با اشاره به نیاز ۲ هزار و ۲۳۳ نفری نیروی آموزشی برای مدارس این شهر اظهار کرد: در زمان حاضر یک هزار و ۵۵۹ نیروی آموزشی کار تدریس را به انجام می‌رسانند.

وی افزود: با توجه به تنگناهایی که در بخش آموزش و پرورش وجود دارد که نمونه قابل اشاره به آن پرداخت نشدن سه ساله سرانه دانش‌آموزان است، سعی کرده‌ایم تا در حد توان برای رفع مشکلات و آمادگی بسترهای لازم برای آغاز سال تحصیلی اقداماتی را به انجام برسانیم.

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان با اشاره به تشکیل ستاد ثبت نام دانش‌آموزی در مدارس عنوان کرد: کار ثبت نام دانش‌آموزان بر اساس محدوده جغرافیایی به انجام رسید که البته یک هزار و ۲۰۲ درخواست ثبت نیز در مورد کسانی که محله زندگیشان در محیط شهری تغییر کرده بود بررسی و اقدامات لازم صورت گرفت.

موسوی تصریح کرد: در زمان حاضر کار ثبت نام ۹۰ از دانش‌آموزان آبادانی به اتمام رسیده است و بر اساس آمار به دست آمده تاکنون نام ۴۲ هزار دانش‌آموز در سامانه «سناد» برای فراگیری دانش در سال تحصیلی ثبت شده است.

این مسئول با بیان اینکه دانش‌آموزان در یک هزار و ۵۴۰ کلاس درس مشغول به تدریس خواهند شد، افزود: تلاش برای تکمیل فضاهای آموزشی بر اساس جدول زمان‌بندی شده در حال انجام است.

موسوی همچنین از برپایی جشن غنچه‌ها(ویژه دانش‌آموزان پیش‌دبستانی)، جشن شکوفه‌ها(ویژه دانش‌آموزان اول ابتدایی)، جشن جوانه‌ها(متوسطه اول) آئین ویژه دوم مهر(سالروز شهادت شهدای فرهنگی آبادان و پنجم مهر (شکست حصر آبادان) به عنوان برخی از برنامه‌های خاص مهر ماه نام برد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با شهرداری آبادان به جهت کمک به زیباسازی و ایجاد فضای نشاط در مدارس اظهار کرد: خوشبختانه با مساعدت شهرداری توانستیم تا حدود زیادی در زمینه آماده‌سازی فضاهای آموزشی به لحاظ رنگ‌آمیزی، بهسازی، پاکسازی، کاشت نهال، شعار‌نویسی فرهنگی بر روی دیوارها و غیره اقدامات ارزنده انجام گیرد که بسیار قابل تقدیر است.

وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم برای تامین و عرضه کتب درسی عنوان کرد: این کار به انجام رسیده و به زودی تمام کتب در میان دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

موسوی رفع گرفتگی فاضلاب برخی مدارس و تنظیم برق بخش شرکتی را از سوی مسئولان امر خواستار شد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.