وزیر کشور:اعتراض رد صلاحیت شدگان را بطور خاص پیگیری می کنیم/ امیدواریم در پایان بررسی ها حقی از کسی ضایع نشده باشد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: وزیر کشور گفت: این وزارتخانه موارد اعتراض داوطلبان به بررسی های صلاحیت های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را به صورت خاص و موارد کلی را به صورت عمومی پیگیری می کند.
به گزارش روزنو، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز /دوشنبه/ درجمع خبرنگاران درپاسخ به سوالی مبنی بر رایزنی وزارت کشور با شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان افزود: ما ارتباط دائمی با شورای نگهبان داریم و دوستانی که به نوعی به بحث تعیین صلاحیت ها اعتراض دارند، اعتراض آنان را جمع آوری کرده ایم و در نشستی با شورای نگهبان که خودم حضور داشتم مطرح کردیم.
وی با بیان اینکه روند کار خوب است و من خیلی امیدوارهستم در پایان بررسی ها حقی از کسی در حوزه بررسی های قانونی ضایع نشده باشد، ادامه داد: در این نشست مقررشد «حسینعلی امیری» به عنوان نماینده وزارت کشور به طور مستمر این موضوع را پیگیری کند.
وزیرکشورخاطرنشان کرد: با توجه به تقسیم کار انجام شده درون شورای نگهبان اعضای این شورا با گروههای کارشناسی پرونده ها را توزیع کردند و تقریبا تمامی کسانی که درخواست تجدیدنظر داشتند بیش از پنج هزار نفر بودند که همه در گروه های کارشناسی بررسی دقیق می شوند و مسوولیت این گروه ها برعهده یکی از اعضای شورای نگهبان است.
رحمانی فضلی افزود: در وزارت کشور نیز ما مواردی را که به دست ما رسیده است را به صورت خاص و موارد کلی را به صورت عمومی پیگیری می کنیم.
** شورای نگهبان منطبق برقانون عمل می کند
وی ادامه داد: روند کار خوب است و من خیلی امیدوارهستم در پایان بررسی ها حقی از کسی در حوزه بررسی های قانونی ضایع نشده باشد و برداشت من این است که همه اعضای شورای نگهبان چنین نظری دارند.
وزیر کشور گفت: امیدواریم در پایان بتوانیم یک رقابت قابل قبول با رضایت عمومی بسیار خوبی در حوزه تعیین صلاحیت ها داشته باشیم.
رحمانی فضلی افزود: شورای نگهبان نیز منطبق بر قانون عمل می کند که امیدوارم در نهایت یک انتخابات باشکوه داشته باشیم.
**ما مشکل امنیت نداریم
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یک نفر در خوزستان به خاطر حمایت از یک نامزد کشته شده است چگونه می خواهید امنیت انتخابات را تامین کنید گفت: ما مشکل امنیت نداریم.
وی ادامه داد: حوادث همیشه اتفاق می افتد و این هم یکی از مواردی بوده که در آنجا برخی از افراد با هم اختلافی داشتند و در نهایت مشاجره و منجر به قتل یک فرد شده است اما به صورت عمومی هیچ مشکلی در حوزه امنیت انتخابات نداریم.
وزیرکشورهمچنین درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دستگاه اخذ رای الکترونیکی به تایید شورای نگهبان رسیده است، گفت: این موضوع هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است که امیدواری بتوانیم به نتیجه برسانیم.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.