نشست بررسی مشکلات عشایر جنوب غرب کشور در اندیمشک

عصر جنوب : نشست بررسی مسائل و مشکلات عشایر با حضور مدیران کل امور عشایر خوزستان،لرستان و همدان در محل فرمانداری اندیمشک  برگزار شد.

مدیر کل امور عشایر خوزستان گفت:جمعیت عشایر استان خوزستان افزون بر ۲۳ هزار خانوار است .علی رحم کریمی  افزود:علیرغم جمعیت اندک عشایر ، بیش از دو میلیون راس دام این عشایر سبب تولید بیست درصد گوشت قرمز استان می شود.عابدین سیفی مدیر کل امور عشایر لرستان هم با تشریح مسائل مربوط به عشایر منطقه گفت:ما نگاهمان به عشایر یک نگاه تولیدی و تاثیر گذار است.

وی افزود:با توجه به مشکلات خشکسالی چند ساله اخیر ، مسائل و دغدغه های عشایر افزایش یافته است.

مدیر کل امور عشایر همدان گفت:۷۶۰ خانوار عشایری در غرب کرخه و بیش از ۶۰ خانوار عشایری در منطقه الوار اندیمشک سکونت می کنند.

حمزه علی یزدانی در ادامه به تشریح مشکلات و نیازهای عشایر منطقه پرداخت.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم با اشاره به اهمیت رسیدگی به عشایر گفت:عشایر سرمایه های ما هستند و بنا به فرموده امام راحل (ره) باید به آنها توجه شود.حمید رضا گودرزی افزود:نیاز ضروری است که دفتر نمایندگی اداره کل های لرستان و همدان در اینجا فعال شوند تا مسائل عشایر بهتر رسیدگی شود.بحث و بررسی مسائل و مشکلات عشایر منطقه محور این جلسه بود.

مدیر کل امور عشایر استان خوزستان نیز در این جسله  گفت:۲۰ درصد گوشت قرمز این استان توسط عشایر دامدار تولید می شود.

علی رحم کریمی ‘ در جلسه ای در فرمانداری اندیمشک کل جمعیت عشایر مستقر در خوزستان را سه درصد جمعیت این استان حدود ۲۳ هزار خانوار عنوان کرد و افزود:عشایر خوزستان بیش از دو میلیون راس دام سبک در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان نیز در اختیار این عشایر می باشد اظهار داشت:عشایر استان خوزستان به رغم جمعیت کم نقش مهمی در تولید و اقتصاد دارد.

کریمی رفع مشکلات عشایر را ضروری دانست و افزود: ساماندهی مناطق عشایری و افزایش بهره وری از منابع آب و خاک استان خوزستان برای سال جاری هدف گذاری شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.