به دعوت رسمی مقامات بلند پایه؛ روحانی به ایتالیا و فرانسه سفر می کند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی مقامات بلند پایه ایتالیا و فرانسه هفته آینده به این کشورها سفر می کند.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور ضمن اعلام این خبر به ایرنا گفت: دکتر حسن روحانی رییس جمهور در راس هیاتی بلند پایه صبح دوشنبه ۵ بهمن ماه به دعوت نخست وزیر و رییس جمهور ایتالیا به رم سفر می کند.
پرویز اسماعیلی افزود: دکتر روحانی طی سفر به ایتالیا پس از استقبال رسمی، ملاقاتهایی با رییس جمهور، نخست وزیر و سایر مقامات بلند پایه ایتالیا خواهد داشت. همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران وصاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز در برنامه سفر به رم پیش بینی شده است.
وی حضور در واتیکان و ملاقات و گفتگو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان را از دیگر برنامه های رییس جمهوری در مرحله اول سفر خود به اروپا اعلام کرد.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور ادامه داد: دکتر روحانی چهارشنبه ۷ بهمن ماه و پس از اتمام برنامه ها در ایتالیا، رم را به مقصد پاریس ترک می کند.
پرویز اسماعیلی گفت: رییس جمهور در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رییس جمهور فرانسه، با وی دیدار و گفتگو خواهد داشت و هیاتهای عالیرتبه دو کشور نیز مذاکراتی مشترک خواهند داشت.
وی ملاقات و گفتگو با مدیر کل یونسکو ، بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد را نیز از دیگر برنامه های دکتر روحانی در پاریس اعلام کرد.
همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه برنامه ریزی شده است.
اسماعیلی ملاقاتهای دوجانبه و چند جانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران را از سایر برنامه های پیش بینی شده برای رییس جمهوری در این سفر ۴ روزه اعلام کرد.
به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور تعدادی از وزرا و مقامات بلند پایه کشورمان دکتر روحانی را در این سفر همراهی خواهند کرد و اسناد متعددی نیز برای همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف از سوی آنان به امضا خواهد رسید.
پرویز اسماعیلی در پایان خاطر نشان کرد که همزمان با سفر رییس جمهوری، نشست های تخصصی و ملاقاتهایی نیز میان سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.