تقدیر فرماندار ایذه از خانواده‌ای که اعضای بدن فرزندشان را اهدا کردند

عصر جنوب: جهانبخش قلاوند فرماندار ایذه از خانواده‌‌ای که اعضای بدن فرزندشان را اهدا کردند، تشکر کرد و گفت: اهدای عضو برای نخستین‌بار در این شهرستان انجام گرفته است.

جهانبخش قلاوند در خصوص اهدای عضو فرزند یک خانواده روستایی که برای نخستین‌بار در منطقه اتفاق افتاد، اظهار داشت: این قبیل حوادث و پیش‌آمدها را نمی‌توان به‌ گردن کسی انداخت و تقدیر خداوند و سرنوشت هر فردی این گونه رقم خورده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به متون دینی، تنها راه چاره در برابر این مشکلات، صبر و تحمل است.

فرماندار ایذه، از دو اتفاق مشابه در منطقه که باعث کشته شدن دو جوان، بر اثر سقوط از درخت شد ادامه داد: بدون شک مرگ دو جوان برای ما ناراحت کننده و دردآور است، اما مسئله مهم‌تر حرکت انسان‌دوستانه خانواده مرحوم یاسین کیانی بوده که بسیار فداکارانه با اهدای اعضای بدن فرزند جوان خود به سه فرد نیازمند، اهدای زندگی کرده‌اند.

قلاوند در ادامه با بیان اینکه، در قرآن به مبحث صبر و شکیبایی بر اثر پیش آمدن مصیبت توصیه شده، زیباترین صبر و گذشت را اقدام بزرگ و زیبای این خانواده دانست و گفت: این فداکاری و ایثار با اهدای زندگی به چند انسان دیگر، از همه صفات زیباتر است.

وی تصریح کرد: بخشیدن زندگی یک نوع ایثار است و ملت ایران در طول تاریخ این ایثار و فداکاری خود را نشان داده‌ است.

این مسئول اضافه کرد: جنگ تحمیلی یکی از نمونه‌های بارز فداکاری و از خود گذشتن برای هموطنان بوده‌ است.

قلاوند ادامه داد: حرکت این خانواده دست کمی از رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های در راه وطن نداشته و باید درسی بزرگ برای همه ما باشد.

فرماندار ایذه با بیان اینکه، این قبیل اتفاقات به ندرت در ایذه و منطقه رخ داده عنوان کرد: خانواده بزرگواری که به این کار بزرگ دست زده‌اند، یک نام نیک به‌یادگار گذاشته و با شاد کردن روح جوان از دست رفته خود، به‌دیگر مردم آموختند که اگر کسی می‌خواهد به نیکی در یادها بماند باید در سختی‌ها آنچه را که دوست دارد از دست بدهد.

وی در پایان با اشاره به آیه‌ای از قرآن که هیچ‌وقت به نیکی نمی‌رسید مگر با از دست دادن آنچه که دوست دارید، متذکر شد: این خانواده مصداق درستی از این کلام بوده و برنامه داریم در جلسه آینده شورای اداری شهرستان از این خانواده قدردانی کنیم.


مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.