افتتاح ۶ کارگاه تولیدی برای زنان بی‌سرپرست در آبادان

عصر جنوب: سرپرست اداره بهزیستی آبادان گفت: همزمان با سالروز شکست حصر آبادان ۶ کارگاه تولیدی برای زنان بی‌سرپرست در این شهر افتتاح می‌شود.

جلیل مختار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سالروز شکست حصر آبادان طرح اشتغالزایی و حرفه آموزی با ظرفیت ۳۰ نفر و در قالب ۶ کارگاه برای رشته خیاطی و سایر رشته‌ها افتتاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اشتغال زایی و حرفه آموزی این اداره برای زنان بی‌سرپرست آبادانی انجام می‌شود که بر این اساس آنان را تحت آموزش و تعلیم قرار داده و سپس ضمن آموزش و اشتغالزایی برنامه‌های سودمند دیگری نیز برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

سرپرست اداره بهزیستی آبادان با اشاره به تابلو فرش‌هایی که توسط بانوان تحت پوشش این نهاد تولید می شود افزود: اقدامات لازم برای فروش محصولات تولیدی زنان بی سرپرست این شهر انجام شده است تا جایی که حتی خریداران و صادرکننده به عنوان تأمین کننده مواد اولیه به خارج از کشور  در اجرای این طرح های اشتغالزایی با ما  همکاری می کنند.

مختار تصریح کرد: با توجه به ارتباط صمیمی و اثر بخش اداره بهزیستی آبادان با انجمن حمایت از قالیبافان پیش بینی می شود که این طرح نتایج خوبی را در پی داشته باشد. امیدواریم با اجرای طرح های خود اشتغالی بتوانیم در راستای تامین منابع مالی مورد نیاز این زنان بی سرپرست برای خانواده هایشان گام کوچکی برداریم.

وی در خصوص استعدادهای بانوان این شهر گفت: در  شهر آبادان بانوان مستعد بسیاری وجود دارد ولی موضوع آموزش و اشتغالزایی برای این افراد باید با نظارت مستمر اجرا شود. شرایط ایجاد اشتغالزایی برای زنان بی سرپرست باید به خوبی صورت گیرد زیرا اگر این اقدامات انجام شود اهداف تعیین شده به صورت اثر بخش تری محقق می‌شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.