کار ساخت درب‌های حرمین عسگریین در آبادان به اتمام رسید

عصر جنوب: مسئول ستاد عتبات عالیات آبادان از اتمام کار ساخت درب‌های حرمین عسگریین در این شهر خبر داد.

مکی یازع با اشاره به تعهد شهرستان در ساخت دو تا از درب‌های حرمین عسگریین اظهار داشت: در زمان حاضر مرحله نخست ساخت درب‌ها به اتمام رسیده و درب‌های مذکور برای انجام نقره کاری و میناکاری به اصفهان فرستاده شده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه مردم ولایتمدار آبادان به تعهدات خود در قبال اهدای ۲۶۱ میلیون تومان هزینه مورد نیاز برای ساخت درب‌ها به خوبی عمل کردند و این مبلغ اکنون جمع‌آوری شده است.

مسئول ستاد عتبات عالیات آبادان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درب‌های حرمین عسگریین پس از اتمام کار میناکاری و نقره کاری اول محرم به آبادان منتقل و پس از بازدید مردمی برای نصب به سامرا فرستاده می‌شود.

یازع همچنین با اشاره به سهم مشارکتی مردم آبادان در امر ساخت حرم مطهر حضرت زینب(س) عنوان کرد: در این زمینه ۱۲ متخصص اعم از جوشکار، نجار، کاشی کار، بنا، برق‌کار، ژنراتور کار و غیره برای کمک به ساخت حرم مطهر حضرت زینب(س) به عراق اعزام شدند.

وی یادآور شد: علاوه بر این حدود ۱۸۰ میلیون تومان هدایای نقدی و غیر نقدی برای کمک به ساخت حرم حضرت زینب (س) از سوی مردم مؤمن و ولایتمدار آبادان جمع‌آوری و ارسال شد.

مسئول ستاد عتبات عالیات آبادان با اشاره به تخریب گنبد حرم مطهر حضرت زینب(س) در حمله گروهک تکفیری داعش به آنجا گفت: به منظور کمک به ساخت گنبد مذکور نیز مقدار ۱۵۰ گرم طلای ۲۴ عیار و ۱۲ میلیون تومان نیز برای خرید نورافکن و نصب آن بر روی گنبد حرم حضرت زینب (س) از سوی مردم آبادان اهدا شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.