کاهش داوطلبان برای شرکت در آزمون ارشد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به ثبت‌نام ۷۰۰ هزار و ۶۹ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ گفت: تعداد داوطلبان در مقایسه با سال گذشته ۱۳.۸۹ درصد کاهش یافته است.

حسین توکلی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: ثبت‌نام برای شرکت در ۱۳۷ کدرشته امتحانی از ۱۴۳ کدرشته امتحانی دوره کاشناسی ارشد سال ۹۵ دانشگاه‌ها و بیست و یکمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۱۶ آغاز و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده ۲۴ آذرماه پایان یافت.
وی افزود: براساس آمار اولیه ۷۰۰ هزار و ۶۹ داوطلب نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته که ۸۱۳ هزار و ۱۳ نفر ثبت‌نام کرده بودند با کاهش ۱۳٫۸۹ درصدی داوطلبان مواجه هستیم.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه ۱۶ و جمعه ۱۷ اردیبهشت ۹۵ در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار خواهد شد.
توکلی همچنین در خصوص آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور عنوان کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ارشد فراگیر مهر ۹۵ پیام نور از روز ۹ آذر از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده در روز ۲۴  آذر ۹۴به پایان رسید.
وی افزود: براساس آمار اولیه ۶۴ هزار و ۱۸ داوطلب نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند و این آزمون در روز پنجشنبه ۱۳ اسفند ۹۴ برگزار خواهد شد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.