فایننشال تایمز:ورود سید حسن خمینی نامزد محبوب جوانان و اصلاح طلبان می تواند بازی را تغییر دهد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: روزنامه “فایننشال تایمز” با اشاره به ظرفیت های موجود در سید حسن خمینی برای تغییر بازی در انتخابات پیش رو می نویسد:”او می تواند به عرصه سیاست ایران شکل تازه ای بدهد. آقای خمینی ۴۲ ساله و روحانی است و یکی از طرفداران فوتبال و در میان جوانان محبوبیت بالایی دارد. او تصمیم گرفته تا برای انتخابات مجلس خبرگان نامزد شود نهادی که وظیفه اش نظارت بر عملکرد مقام رهبری و تعیین جانشین برای آن مقام است. او نخستین عضوی از خانواده حضرت امام خمینی (ره) است که به طور مستقیم از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی تاکنون به عرصه سیاست وارد می شود”.

به گزارش روزنو،فایننشال تایمز در ادامه اشاره می کند که نوه حضرت امام (ره) با اصرار گروه های مختلف سیاسی و پس از مشورت با بزرگان سیاسی و روشنفکران تصمیم گرفت تا وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شود و این موضوع از سوی آقای علی خمینی برادر وی در اواخر روز چهارشنبه مطرح شد.
فایننشال تایمز افزوده است که هنوز مشخص نیست که دلواپسان در مواجهه با اعلام این خبر چه واکنشی از خود نشان خواهند داد.
فایننشال تایمز اشاره می کند که گمانه زنی ها بر این مبناست که سید حسن خمینی با مشورت و به تشویق روسای جمهوری پیشین ایران یعنی آیت الله هاشمی رفسنجانی و سیدمحمدخاتمی رییس جمهوری دولت اصلاحات قدم به عرصه رقابت انتخاباتی گذاشته باشد. این نشریه اشاره می کند که همین حمایت مشترک دو چهره کلیدی سیاسی بود که به پیروزی حسن روحانی رییس جمهوری ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۳ میلادی نیز کمک کرد.
این نشریه در ادامه اشاره می کند که اصلاح طلبان می گویند که سید حسن خمینی مظهر و نماد کسانی است که می خواهند او جلوی تندروی های احتمالی را بگیرد.
فایننشال تایمز در بخش دیگری از گزارش خود اشاره می کند که اصلاح طلبان امیدوارند که با پیروزی در انتخابات ماه فوریه و کسب ۲۹۰ کرسی مجلس ایران بتوانند شانس آقای روحانی برای انتخاب مجدد  در انتخابات سال ۲۰۱۷ میلادی را افزایش دهند.
این روزنامه در پایان اشاره می کند که اصلاح طلبان امیدوارند که مشارکت سید حسن خمینی در انتخابات سبب تشویق مردم به مشارکت بالا و حضور در انتخابات شود. فایننشال تایمز اشاره می کند که حضور کم مردم در انتخابات می تواند به نفع تندرو ها تمام شود”. یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید که سید حسن خمینی می تواند نسل تازه انقلاب را با نسل اولیه پیوند دهد و حضورش باعث افزایش امید و ایجاد چهره ای کاریزماتیک از وی شود”.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.