نشست نماینده مردم دزفول با جامعه صیادان برگزار شد

عصر جنوب: نشست نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با جامعه صیادان برگزار شد.

جامعه صیادان دزفول با عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این نشست که ظهر امروز برگزار شد، فرهاد قلی‌نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اظهار داشت: دریافت پروانه صیادان دزفول به تاریخ صدور نخستین پروانه‌های صید پرنده و ماهی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست بر می‌گردد و صیادان مذکور که از راه صید قانونی پرندگانی چون سار و گنجشک و یا صید ماهی امرار معاش می‌کنند همکاری فراوانی با اداره‌های حفاظت محیط زیست شهرستان‌های خوزستان در راستای پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز و حفاظت از عرصه‌های طبیعی و به‌ویژه در محدوده شهرستان دزفول دارند و همیشه به عنوان همیاری و محیط بانی افتخاری این اداره را یاری کرده‌اند.

در این نشست نمایندگان جامعه صیادان دزفول به بیان پاره‌ای از مشکلات در زمینه نحوه صدور پروانه‌های انتفاعی و ویژه صید ماهیان پرداختند.

در ادامه نیز نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حفاظت از محیط زیست و طبیعت بسیار حیاتی و نیازمند مشارکت همگانی دارد و جمعیت حیات وحش به‌ویژه پرندگان در سال‌های اخیر به‌دلایل مختلف و از جمله خشکسالی‌ها، تغییرات اقلیمی، شکار و صید بی‌رویه و… کاهش یافته و نیازمند حفاظت است.

پاپی‌زاده، مشکلات جامعه صیادان را بررسی و راهکارهایی را در راستای رفع مشکلات آنان به‌ویژه تمدید پروانه‌های انتفاعی صیادان دزفول و پیگیری بیمه صیادان و همچنین احیای جمعیت حیات وحش و زیستگاه‌های طبیعی عنوان کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.