سعودی ها با شبکه فارسی زبان می آیند!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: یک مبلغ سعودی خواستار تاسیس شبکه‌های فارسی‌زبان برای تاثیرگذاری بر مردم ایران بخصوص مردم عرب‌زبان شد.

در حالی که اکثریت مطلق رسانه‌های منطقه، همسو با عربستان هستند، «محمد العریفی» مبلغ عربستان سعودی از کشورهای عربی خواست که شبکه‌های فارسی‌زبان راه‌اندازی کنند.

وی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «الشرق» قطر مدعی شد، جمهوری اسلامی ایران با ایجاد ۱۱۹ کانال ماهواره‌ای برنامه‌هایی به زبان‌های فارسی، عربی، اردو، انگلیسی و فرانسوی تلاش دارد افکار خود را به زبان‌های مختلف گسترش دهد.

العریفی همچنین ادعا کرد، ایران از بیشتر این تریبون‌های رسانه‌ای جهت تهییج مردم استفاده می کنند و «باید با این تفکر مقابله کرد و ایستادن در برابر آن بسیار مهم است».

این مبلغ سعودی ضمن درخواست از کشورهای عربی برای ایجاد شبکه‌های فارسی زبان، ادعا کرد که هدف از این شبکه‌ها «قانع کردن ملت بیچاره ایران است که گاهی بدون اینکه بدانند [به آنها] جهت داده می‌شود».

وی همچنین هدف دیگر از ایجاد این شبکه‌ها را توجه به مردم عرب‌زبان در ایران و مردم اهواز عنوان و ادعا کرد که «آنها ۲۰ میلیون مسلمان عرب هستند که برخی از آنها به زبان عربی سخن می‌گویند» ولی شمار زیادی از آنها عربی را از یادشان برده‌اند.

خرداد ماه گذشته خبرگزاری فارس با انتشار سندی از عربستان سعودی فاش کرد که عربستان به دنبال تاسیس شبکه‌ای فارسی‌زبان به نام «هندی‌جان» بوده است.

این سند که از حمایت مطلق «سعود الفیصل» وزیر خارجه سابق عربستان سعودی از راه‌اندازی این شبکه تلویزیونی با نام پیشنهادی «هندیجان» حکایت دارد، قرار بوده از بحرین و به دو زبان فارسی و انگلیسی پخش شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.