میزان غرق‌شدگی‌ها در شمال خوزستان بیشتر از جنوب استان است

عصر جنوب: مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه به هرحال کاهش میزان غرق‌شدگی در استان نیازمند بودجه و اعتبارات است، گفت: میزان غرق‌شدگی در مناطق بالادست نسبت به مناطق پایین‌دست این استان بیشتر است.

هاشم بالدی اظهار داشت: میزان غرق‌شدگی در تابستان سال جاری در اهواز هنوز اعلام نشده، ولی با توجه به جلسات و نشست‌هایی که در این زمینه برگزار شد و تقسیم وظایف صورت گرفته، احتمالا این آمار کاهش داشته است.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۲۰۰ مورد غرق‌شدگی در تابستان اتفاق افتاد که امیدواریم در سال جاری کاهش داشته باشد.

بالدی گفت: به هر حال کاهش میزان غرق‌شدگی در استان نیازمند بودجه و اعتبارات است و برنامه‌های جلوگیری از غرق‌شدگی هزینه‌بر هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان یادآور شد: احداث ایستگاه‌های شنا و پایگاه‌های امداد و نجات غریق نیازمند اعتبارات است.

این مسئول ادامه داد: آموزش نیروهای امدادی و حتی تربیت بدنی برای نجات غریق در تابستان جاری انجام شد.

بالدی اضافه کرد: نظر استاندار خوزستان در خصوص ایجاد اماکن تفریحی و پایگاه‌های شنا برای جلوگیری از غرق‌شدگی و کاهش آمار غرق‌شدگی‌ها مساعد است و در تلاشیم که قدم‌های خوبی از طریق استانداری برداشته شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: از طریق سرمایه‌گذار نیز اقداماتی در حال پیگیری است که بتوان با جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد پایگاه‌های تفریحی و جلوگیری از غرق‌شدگی کارهایی انجام داد.

وی متذکر شد: میزان غرق‌شدگی در استان در مناطق بالادست به دلیل با کیفیت‌تر بودن آب‌های جاری و میزان بیشتر آن، متاسفانه بیشتر مشاهده می‌شود.

بالدی اذعان داشت: در مناطق پایین‌دست استان به دلیل شوری و کدورت آب و همچنین کم بودن میزان آب‌های جاری غرق‌شدگی‌ها بیشتر بر اثر سوانح است و کمتر به دلیل شنا اتفاق می‌افتد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.