معاون استاندارخوزستان: پیشنهاد بودجه ریزی بر مبنای توان اقتصادی خوزستان نهایی شد

عصر جنوب: معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان از نهایی شدن پیشنهاد بودجه ریزی بر مبنای توان و استعدادهای اقتصادی این استان خبر داد.
‘امید حاجتی’ در پایان نشست روز یکشنبه استاندار خوزستان با مسوولان دستگاه های اجرایی مربوطه، به خبرنگاران گفت: بر اساس دستوری که استاندار خوزستان در اواخر پارسال مبنی بر بررسی استعدادهای اقتصادی این استان برای تنظیم بودجه بدون وابستگی به درآمدهای ملی صادر کرد، چند ماه بررسی کارشناسی در این زمینه انجام شد.

 

وی افزود: امروز در نشستی با حضور دستگاه های اجرای مربوطه مانند اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی این پیشنهاد نهایی شد؛ پیشنهادی که بر اساس آن خوزستان به عنوان پایلوت در کشور مطرح می شود.

 

حاجتی گفت: اگر در لایحه بودجه ۹۴ این پیشنهاد منظور شود، استان خوزستان امکان رشد و توسعه پرشتابی را بدون وابستگی به درآمدهای ملی پیدا خواهد کرد.

 

وی افزود: اگر این پیشنهاد در قانون بودجه ۹۴ به تصویب برسد برای نخستین بار در کشور و در خوزستان بودجه ریزی در سطح مناطق با رویکرد منطقه ای انجام می شود.

 

حاجتی گفت: این امکان باعث ایجاد شرایط رقابت پذیری در بین مناطق کشور شده و به مرور وابستگی به درآمدهای نفتی که جزو درآمدهای ناپایدار است کمتر می شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.