یک جوان روستایی در دریاچه سد گتوند غرق شد

عصر جنوب: یک جوان از روستای گاوداران از بخش عنبل در شهرستان مسجد سلیمان ، در دریاچه سد گتوند غرق شد.
فرماندار مسجد سلیمان شنبه در گفت و گو با ایرنا با تایید مرگ این جوان در دریاچه سد گتوند بیان کرد: در این حادثه محمد مهدی پور ۲۲ ساله به دلیل لغزش پا در درون دریاچه سد افتاده و بر اثر خفگی در آب دریاچه، جان سپرده است.

 

‘علیرضا گرویی ‘ مساله رانش زمین در این منطقه را رد کرد و گفت: این حادثه بر اثر رانش زمین اتفاق نیفتاده و لغزنده بودن گل زمین در کنار دریاچه سد موجب سقوط متوفا شده است.

 

وی تاکید کرد : در چند ماه گذشته نیز این اتفاق برای چهار فرد دیگر از ساکنان محلی و روستایی در این شهرستان در حاشیه دریاچه سد گتوند اتفاق افتاده است.

 

یک مقام آگاه در منطقه به خبرنگار ایرنا گفت:’محمد مهدی پور ‘ چهارمین فرد از اهالی منطقه است که در دریاچه این سد غرق شده است.

 

وی افزود: بر اساس اطلاعات داده شده از سوی خانواده قربانی این اتفاق در روز پنجشنبه و به دلیل رانش زمین در کنار دریاچه سد گتوند در نزدیک روستای کلانتری ها اتفاق افتاده است.

 

وی بیان کرد: روستای گاوداران مسجد سلیمان بر اثر آبگیری سد گتوند در مجاورت دریاچه این سد قرار گرفته و در سال های گذشته بسیاری از دام روستاییان به دلیل افتادن در دریاچه این سد تلف شده اند.

 

سد گتوند علیا در حالی درمیان اعتراضات گسترده صاحب نظران و عقیده در حوضه آب و خاک خوزستان نسبت به واقع شدن این سد در مسیر سازند نمکی گچساران و آثار مخرب آن بر رودخانه کارون و کشاورزی خوزستان به بهره برداری رسید که با آبگیری این سد ۱۸ روستا در شهرستان مسجد سلیمان به زیر آب رفته و ۹ روستای دیگر این شهرستان در حریم دریاچه این سد قرار گرفت.

 

در شهرستان لالی نیز ۱۴ روستا در حریم این سد قرار گرفت که ۱۱ روستای آن در بخش آبماهیک قرار داشت که بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی شرکت آب و نیرو، روستاییان آبماهیک آخرین نفراتی بودند که باید روستا های خود را ترک می کردند.

 

با این حال با وجود قطع تمامی امکانات در روستاهای آبماهیک شهرستان لالی چندین نفر از روستاییان که هنوز مبلغ زمین خود را دریافت نکرده اند در روستا زندگی می کنند که با توجه به محاصره شدن روستا و به زیر آب رفتن تنها پل ارتباطی روستا با خارج، مجبورند برای عبور از عرض دریاچه سد گتوند از تیوپ استفاده کنند که هر لحظه امکان غرق شدن این روستاییان در دریاچه سد وجود دارد.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.