مسوول برنامه ریزی دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش

عصر جنوب: رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اهواز ، کارون و باوی از واگذاری ۳۰مزرعه پرورش ماهی گرمابی مجتمع آزادگان شماره ۲ در شهرستان کارون به شرکت های تعاونی با هدف ایجاد اشتغال خبر داد.
‘سیدقادر احمدی’ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مزارع پرورش ماهی به همت شیلات ، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در ظرفیت های ۲۰هکتاری برای شروع عملیات بهره برداری طراحی شده است.

 

وی گفت: واگذاری این مزارع پرورش ماهی به صورت اجاره ای با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال برای هر مزرعه طراحی و به ۲۰۷شرکت تعاونی با سطح اشتغال زایی یک هزار و ۵۰۰نفر به صورت مستقیم و چهارهزار و ۵۰۰نفر به صورت غیرمستقیم واگذار شده است.

 

احمدی با اشاره به نقش اتحادیه پرورش ماهی آزادگان در ساماندهی شرکت ها و مدیریت پروژه اظهار امیدواری کرد با تلاش های صورت گرفته دستگاه های اجرایی ، درسال جاری بتوان نسبت به شروع بهره برداری برخی مزارع جدید واگذار شده توسط شرکت های تعاونی برنامه ریزی کرد.

 

تولید و پرورش ماهی گرمابی در هر هکتار در مجتمع آزادگان حدود چهار تن است.

 

مجتمع پرورش ماهی آزادگان که در ۲۰کیلومتری جنوب اهواز در مسیر جاده اهواز به آبادان واقع شده با شش هزار هکتار بزرگترین مرکز پرورش و تکثیر ماهی گرمابی کشور است.

 

بیشتر تولید ۱۲هزار تنی مجتمع پرورش ماهی آزادگان به کشور عراق صادر می شود.

 

آب مورد نیاز مجتمع پرورش ماهی آزادگان از رودخانه کارون پمپاژ می شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.