فعال‌سازی صنایع تولیدی توسط سازمان منطقه آزاد اروند

عصر جنوب: سرپرست شهرک‌های صنعتی آبادان خواستار فعال‌سازی صنایع تولیدی با هدف توسعه صادرات توسط سازمان منطقه آزاد اروند شد.

رضا صلبوخی با اشاره به اینکه پروژه دیوارکشی اطراف شهرک‌های صنعتی آبادان باید توسط منطقه آزاد انجام گیرد اظهار داشت: متاسفانه این پروژه هنوز به اتمام نرسیده و جاده دسترسی آن نیز هنوز تکمیل نشده است.

وی عنوان کرد: این مسئله موضوع استقرار گمرک ایران در شهرک‌های صنعتی آبادان را تحت الشعاع خود قرار داده است.

سرپرست شهرک‌های صنعتی آبادان گفت: عدم استقرار گمرک در شهرک‌های صنعتی آبادان به تولید کنندگان ضربه زده است.

این مسئول یادآور شد: از سوی دیگر همین مسئله (عدم استقرار گمرک) برای کسانی که آبادان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند مشکل‌آفرین شده است.

صلبوخی ادامه داد: پس از سال‌ها که از آغاز به کار منطقه آزاد اروند می‌گذرد اخیراً چند سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی آبادان به این سمت هدایت شده که البته به دلایل گفته شده هیچکدام منجر به عقد قرارداد و آغاز کار و فعالیت نشده‌اند.

* منطقه آزاد اروند بر اساس نیازهایی که پیش‌تر اعلام شده پروژه تعریف کند

وی گفت: منطقه آزاد اروند باید بر اساس نیازهایی که پیشتر به آنان اعلام شده پروژه تعریف و اجرا کنند.

سرپرست شهرک‌های صنعتی آبادان افزود: پیشنهاداتی را پیش‌تر در قالب نامه‌ای به مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند ارسال کرده‌ایم که انتظار می‌رود بر اساس آنها پروژه‌هایی تعریف، طراحی و اجرا شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: از آنجائیکه شهرک صنعتی یک شهر، شرکت دولتی درآمدزا و هزینه‌مندی است، ردیف بودجه‌ای از اعتبارات ملی در قالب بودجه‌های عمرانی اعم از آب، برق، گاز، توسعه و راه‌ها دریافت می‌کنند که با قرار گرفتن آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند این اعتبارات حذف شد.

صلبوخی گفت: از این رو انتظار می‌رود که منطقه آزاد اروند به بخش صنعت آبادان ورود و با برنامه‌ریزی و صرف اعتبارات مناسب نسبت به فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی آبادان اقدام کند.

به گفته وی، اتمام کار دیوارکشی شهرک صنعتی و ساخت جاده با هدف استقرار هر چه سریع‌تر گمرک ایران در شهرک صنعتی آبادان از اولویت‌های اصلی و اساسی به شمار می‌رود.

سرپرست شهرک‌های صنعتی آبادان یادآور شد: مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان نیز در دیدار با مسئولان منطقه آزاد اروند از آمادگی واحد متبوعه خود برای هرگونه همکاری در راستای رفع مشکلات صنایع در شهرک صنعتی آبادان خبر داد.

* منطقه آزاد اروند کاری برای بخش صنعت در آبادان انجام نداده است

این مسئول بر لزوم توجه منطقه آزاد اروند بر فعال‌سازی صنایع تولیدی با هدف توسعه صادرات تاکید کرد.

صلبوخی گفت: منطقه آزاد اروند فرصتی است که اگر به نحو مطلوبی از آن استفاده نشود می‌تواند به عنوان تهدیدی برای فرار سرمایه‌گذاران به شمار رود.

وی متذکر شد: منطقه آزاد اروند می‌تواند به جای پرداختن به بازرگانان برای تبدیل آنان به مبادی ورودی، با تکیه بر آئین‌نامه‌ها و تخفیفات خاص این مناطق به نفع واحدهای تولیدی ورود و با تقویت این بخش به توسعه صادرات نیز کمک کند.

سرپرست شهرک‌های صنعتی آبادان در پایان از ایجاد زمینه اشتغال و تولید بیشتر و توسعه صادرات به عنوان مزایای پرداختن به بخش تولید و صنعت نام برد و خواستار توجه و ورود مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند به این بخش شد.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930616000276#sthash.sPS1wc9R.dpuf

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.