رییس شورای شهر بندر امام: تعامل شورا و شهرداری در کشور بی نظیر است

 عصر جنوب: موسوی رییس شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی گفت: تعامل بین شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی و شهرداری در طی سالیان اخیر بی نظیر بوده و شورای شهر از شهردار حمایت خواهد کرد.

 

رییس شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی در گفتگو با خبرنگار عصر جنوب در بندر امام خمینی گفت: تعامل بین شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی و شهرداری در طی سالیان اخیر بی نظیر بوده و شورای شهر از شهردار حمایت خواهد کرد.

 

موسوی اظهار کرد؛ من این قول را به مردم بندر امام خمینی خواهم داد که در یک سال آینده تعامل بین شورای اسلامی شهر و شهرداری بندر امام خمینی در کشور مثال زدنی خواهد بود.

 

سید هادی موسوی گفت: بندر امام شهر منحصر به فردی است و در چرخه اقتصاد ملی نقش آفرینی می کند که هر شهری این توانایی را ندارد و در حد منطقه ای خود نقش بازی می کند در حالی که بندر امام خمینی نقشی بین المللی دارد، امروزه بندر امام خمینی در تجارت جهانی نقش دارد و به همین خاطر تمام جهان در رابطه با آن نظر خواهند داد، ما هر سیاست گذاری که می خواهیم انجام دهیم باید تمام دنیا را ببینیم، همه نگاه ها را ببینیم، مثلا تفکرات ژاپن را ببینیم، تفکرات ایران را ببینیم، تفکرات سایر کشورها را ببینیم و در کنار آن خواسته های مردم شهر خود را هم مد نظر داشته باشیم و تلفیقی از همه ایده ها و نقطه نظرها را در تصمیم گیری هایمان اتخاذ کنیم، این کار، کار سختی است، کار پیچیده ای است که به حول قوه الهی با تعامل شورا و شهرداری انجام خواهد شد.

 

**حساسیت بندر امام خمینی از تهران هم بیشتر است

موسوی افزود: بندر امام ویترین کشور است و مسئولینی که در تهران نشسته اند باید چندگام جلوتر از مسئولین شهری و استانی به بندر امام توجه کنند نه که به واسطه منطقه ویژه و یا بندر و صنایع بلکه به واسطه نظام و ارزش ها چرا که نام امام خمینی (ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی بر روی این شهر است.

 

**برنامه های راهبردی بندر امام خمینی با نگاهی بین المللی و جهانی ترسیم می شود

موسوی در ادامه اظهار داشت: برنامه های های راهبردی ما، برنامه هایی متفاوت با برنامه های راهبردی دیگر شهر های کشور است و برنامه های راهبردی ما با یک نگاه بین المللی و جهانی باید رقم بخورد.

 

وی ادامه داد: در حال حاظر وضعیت بندر امام خمینی وضعیت مطلوبی نیست و وضعیت بندرامام خمینی متناسب با نام امام خمینی، متناسب با ۲۰ صنعت پتروشیمی و بزرگترین پایانه حمل و نقل دریایی کشور، صنعت شیلات و موقیت خاص جغرافیایی نیست.

 

**گردشگری بندر امام خمینی در سطح استان بی نظیر است

موسوی افزود: به جرات میتوان گفت که امروز بندر امام خمینی از شهرهای تراز اول در امر گردشگری در استان خوزستان است، و پارک خلیج فارس بندر امام خمینی در جهت جذب گردشگری در استان بی نظیر است چرا که میتواند همه انتظارات طیف های مختلف جامعه را پوشش دهد، از جوانان تا بانوان و بزرگسالان و نونهالان.

 

در استان خوزستان بندر امام خمینی تنها شهری است که قطار هوایی (ترن هوایی) دارد و مجموعه ی شهربازی بندر امام خمینی یکی از بی نظیر ترین شهربازی های استان می باشد که این امر موجب شده گردشگران از دیگر شهر های استان برای تفریح به بندر امام خمینی بیایند.

 

گردشگری ساحلی امروز یکی از نعمت های گرانبهایست که در بندر امام خمینی وجود دارد چرا که در همه جای دنیا گردشگری ساحلی یکی از جاذبه ترین موارد توریستی به شمار می رود.

 

بندر امام باید به عنوان مرکز گردشگری ساحلی استان شناخته شود و این امر به راحتی در بندر امام میسر خواهد شد چرا که بزرگترین تاسیسات بندری کشور در مجاورت این منطقه واقع شده است و بندر به واسطه کنوانسیون های بین المللی ملزم است در بحث امداد و نجات دریایی به صورت رایگان کمک کند.

 

در آینده امکان استفاده از پارک ساحلی به وسیله قایق برای همشهریان به وجود خواهد آمد و مسیر دریایی تعریف خواهد شد که مردم به جای رفت و آمد به وسیله خودرو با قایق هایی تفریحی از پشت منازل کوی اباذر تا پارک ساحلی رفت و آمد کنند که این امر نه تنها موجب جذب بیشتر گردشگران می شود، بلکه ایجاد اشتغال نیز خواهد کرد.

 

**تشکیل کمیته راهبردی شورا و شهرداری در بندر امام خمینی

رییس شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی از تشکیل کمیته راهبردی شورا و شهرداری در بندر امام خمینی خبر داد و افزود:درب این کمیته به روی انسان های خردمند، دانشمند و خلاق باز است. وی همچنین از صاحب نظران دعوت کرد تا در راستای سیاسیت گذاری و ترسیم چشم انداز بندر امام خمینی طرح ها و نظرات خود را بیان کنند.

 

موسوی گفت: یکی از سیاست های هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی و شهرداری، تدوین سند چشم انداز هفت ساله شهرداری خواهد بود، که لایحه آن توسط شهردار محترم تا چند روز آینده به شورا تقدیم خواهد شد و پس از انعقاد قرارداد به مرحله اجرایی خواهد رسید.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.