سه نمایش از اندیمشک در جشنواره تئاتر خوزستان

عصر جنوب : رییس انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک از راهیابی سه اثر نمایشی هنرمندان این شهرستان به جشنواره تئاتر استان خوزستان خبر داد.

محمد یاقوت‌پور اظهار کرد: سه اثر نمایشی «هراسه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی آشوغ، «ویریا» به نویسندگی و کارگردانی حبیب پرتاری و نمایش «به موازات» به نویسندگی امین آبان و کارگردانی امین پورمند برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی که در ۲۶ شهریور امسال در اهواز برگزار می‌گردد انتخاب و معرفی شدند.

وی افزود: آثار نمایشی هراسه و ویریا با موضوع آیینی، سنتی و نمایش به موازات نیز با موضوع هشت سال دفاع مقدس در این جشنواره استانی شرکت خواهند کرد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک اضافه کرد: اندیمشک مهد جشنواره تئا‌تر کشوری لاله‌های سرخ است و ما نیز تلاش داریم که با حمایت از گروه‌های نمایشی گامی مثبت در زمینه هنر تئا‌تر و آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با این هنر در شهرستان فراهم آوریم.

یاقوت‌پور تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی و سازماندهی اصولی، زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی حرفه‌ای در بخش‌های گوناگون این هنر اعم از بازیگری، نویسندگی، کارگردانی، طراحی صحنه و لباس را در بین هنرمندان فراهم سازیم که محقق شدن این امر همکاری و مساعدت جدی مسؤولان شهرستان و استان را می‌طلبد.

وی ادامه داد: با توجه به این که بیش از ۱۲ سال است که سالن سینمای این شهرستان تعطیل بوده تلاش داریم که با حمایت مسؤولان و با اجرای نمایش به صورت هفتگی در تالار خورشید این شهرستان چراغ صحنه و تئا‌تر را روشن نگه داریم.

رییس انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک بیان کرد: در این شهرستان بیش از ۴۰۰ نفر از علاقمندان به هنر نمایش در قالب شش گروه نمایشی فعالیت می‌کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.