علائم سرماخوردگی حجاج به مراکز درمانی گزارش شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: چنانچه حجاج خوزستانی علائمی مانند سرماخوردگی شدید نظیر تب،سرفه و تنگی نفس را داشتند سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شکرالله سلمان‌زاده اظهار داشت: پیش‌از سفر حجاج خوزستانی به سرزمین وحی، تیم پزشکی خوزستان هیئتی را به منظور مراجعه احتمالی حجاج به منظور درمان بیماری در نظر گرفت.

وی افزود: با بروز حادثه منا مصدومان ایرانی در بیمارستان‌های عربستان بستری شده که این امر احتمال بروز بیماری کرونا را در حجاج خوزستانی افزایش داد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تیم‌های پزشکی خوزستان سلامتی و علائم بیماری حجاج را تحت نظر گرفته و چنانچه علائم مشکوکی را مشاهده کنند عملیات غربالگری را به منظور انتقال جداگانه به مراکز درمانی خوزستان را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: همچنین در طول پرواز از مدینه به اهواز نیز اظهارنامه علائم بیماری باید توسط حجاج خوزستانی تکمیل شود.

سلمان‌زاده اظهار داشت: با وجود تمامی شرایط ایجاد شده توسط تیم پزشکی باید حجاج و هم‌استانی‌های خوزستانی نیز شرایط این نوع بیماری را درک کرده و اقدامات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: تیم‌های مراقبت سندرمیک کرونا ویروس در فرودگاه اهواز مستقر می‌شوند و همچنین بسته‌های آموزشی جهت مقابله با این بیماری واگیردار میان مردم و حجاج خوزستانی توزیع می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با وجود تمام شرایط از هم‌استانی‌های خوزستانی تقاضا داریم به علت امکان بیماری نهفته کرونا در بدن حجاج به مدت ۱۴روز به دیدار آن‌ها نرفته و از ارتباط مستقیم با آنان خودداری کنند.

وی عنوان کرد: چنانچه حجاج خوزستانی علائمی مانند سرماخوردگی شدید نظیر تب،سرفه و تنگی نفس را داشتند سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.