تسهیل شرایط ارائه وام خود اشتغالی/ سالانه ۴۰ هزار بیکار در خوزستان

عصر جنوب: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از تسهیل شرایط ارائه تسهیلات خود اشتغالی در این استان خبر داد.

هوشمند صفایی اظهار کرد: در اداره کار می توانیم به دو آمار برای بیکاری استناد کنیم و اولین آن مرکز آمار ایران است که بر اساس سرشماری سال ۹۰ نرخ بیکاری خوزستان ۲۵/۷ درصد بوده و تعداد ۳۲۰ هزار نفر بیکار سرشماری شده اند.
وی افزود: یکی دیگر از آمارهای بیکاری که می توانیم به آن استناد کنیم آمار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بیکارانی که در مراکز کاریابی ثبت نام می کنند است و طبق این آمار ۲۵۵ هزار نفر بیکار در خوزستان داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: از تعداد ۲۵۵ هزار نفری که در مراکز کاریابی خوزستان ثبت نام کردند حدود ۹۰ هزار نفر فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند. متاسفانه سالانه ۴۰ هزار نفر به بیکاران استان افزوده می شود و با توجه به جوان بودن استان این رقم بسیار بالایی است.

صفایی خاطرنشان کرد: جوان بودن جمعیت خوزستان یک فرصت است که در عین حال می تواند تهدید هم باشد بنابراین اشتغال این جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است. در کارگروه اشتغال به دنبال این هستیم که بر منابع موجود خود متمرکز شویم چون استان ما قابلیت های فراوانی دارد. با توجه به زیرساخت های اقتصادی غنی خوزستان تعداد بیکاران موجود بسیار بد است.

وی عنوان کرد: امیدوارم با توجه به جدیت مسئولان استان به ویژه استاندار بتوانیم در زمینه اشتغالزایی موفق باشیم. در خوزستان باید فرهنگ کار و مشاغل خانگی را اشاعه دهیم چرا که در حال حاضر همه دنیا از فرهنگ مشاغل خانگی به خوبی استفاده کرده و از آن بهره مند می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: باید فرهنگ کسب و کار کوچک را به دلیل اینکه بازدهی بیشتری دارد بیش از پیش ترویج کنیم. در حال حاضر ۱۵۰ طرح برای اشتغالزایی آماده داریم که برای اجرای آن ها از تعاونی ها و شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم.

رتبه سوم خوزستان در بیکاری

صفایی در ارتباط با ارائه تسهیلات خود اشتغالی گفت: برای اجرایی شدن طرح های اشتغالزایی به ویژه خود اشتغالی تسهیلات ارائه می دهیم و برای دریافت این تسهیلات نیز در حال حاضر شرایط را نسبت به گذشته بسیار راحت تر کرده ایم.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح های اشتغالزایی منابعی را از صندوق امام رضا (ع) برای ارائه تسهیلات در نظر گرفته ایم که منابع فوق برای تمامی شهرستان های استان توزیع می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یادآور شد: باید فرهنگ کار در خوزستان بیشتر توسعه پیدا کرده و به کار احترام گذاشته شود. بنابراین قرار است برنامه های مختلفی را از طریق صدا و سیما برای فرهنگ کار و توسعه فرهنگ تعاون پخش کنیم. باید کارآفرینان بیش از پیش تکریم شوند.

صفایی تاکید کرد: نقش کار آفرینان در اشتغالزایی خیلی موثر است که البته در خوزستان کارآفرین برتر کشوری داریم. یک بنیاد کارآفرینی در اداره کل کار تعاون و رفاه تشکیل شده تا کارآفرینان بتواننند طرح و ایده ارائه کرده و آنها را اجرا کنند.

وی در پایان گفت: امسال حدود ۳۰ درصد ایجاد شغل نسبت به سال گذشته داشتیم و این نشان می دهد که وضعیت اشتغالزایی رو به بهبود است. در حال حاضر استان خوزستان بر اساس رتبه بندی از نظر بیکاری رتبه سوم کشور را دارد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.