مقتدایی بی عدالتی در خوزستان را به گردن مدیران پایتخت انداخت و ده میلیون از حقوق ۳۰ میلیونی اش را به آموزش و پرورش هدیه کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: باید همه سازمانها و ادارات سهم خودشان از درآمد پاییز را برای حل مشکلات مدارس فرسوده و آموزش و پرورش اختصاص بدهند، در این راستا اولین گام را نیز خودم برمی دارم و ۱۰ میلیون تومان را که ۳۵ درصد حقوقم را شامل می شود به آموزش و پرورش هدیه می کنم.

به گزارش خوزنیوز، عبدالحسن مقتدایی صبح امروز پنج شنبه در همایش بازگشایی مدارس، اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین همایش هایی نوعی تمرین همت عالی و مساعدت و دستگیری از دیگران است که متاسفانه در بخش هایی از جامعه به فراموشی سپرده شده است، انقلاب معمولا ساختار شکن است منتها بافرصت هر وظیفه ای را تعریف و تایید می کند و با تربیت و آموزش تمام ایده های مطلوب خودرا جایگزین ایده های فرسوده گذشته میشود.

وی بیان کرد: زیباترین رابطه ها بین مردم و مسوولین در سالهای اول انقلاب و دوران دفاع مقدس شکل گرفته بود زیرا همه مثل هم زندگی می کردند. مسوولان برای مردم خدمت می کردند و مردم نیز از همه چیزشان می گذشتند تا راه خدمت رسانی برای مسوولان باز شود. اما به مرور بعد از ترور و جنگ فاصله ها بیشتر شد و ما نتوانستیم جلوه ای از عدالت را به صورت تمام و کمال برای همه اقشار مردم به ظهور برسانیم.

مقتدایی ادامه داد : عدالت به این معنا است که مردم به صورت خودکار حقشان را بگیرند، چه دستشان به مرکز نشینان برسد چه نرسد. اما متاسفانه با توجه به اینکه امکانات در دسترس است شیوه ای اعمال شد که که هر کس دستش درازتر بود فقیرتر شد و در این راستا نظام برنامه ریزی کشور مقصر است. پس یک جای کار می لنگد زیرا اگر عدالتی برقرار باشد ما نباید مدرسه زیر چادر و سنگ و کپر داشته باشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: بخش داران، دهیاران، فرمانداران، شهرداران و اعضای شورا همه یک خانواده را شکل می دهند که مسوولیت و ارتباط مستقیم با دانش آموزان دارند و برگزاری این جلسه تحت عنوان بازگشایی مدارس و دعوت از عزیران نیز بر همین مبناست. اکنون تک تک ما به عنوان نهادهای مسوول وظیفه داریم که به آموزش و پرورش در راستای اهداف عالیه اش کمک کنیم.

او با اشاره به گلریزان زندانیان دربند تصریح کرد: در گلریزان سال گذشته کمتر از یک میلیارد تومان مساعدت شد ولی امسال این کمک ها با افزایش پنج برابری به حدود ۵ میلیارد تومان رسید و این در حالی است که شاخص هایاقتصادی جامعه معکوس شده بود. با همت بیشتر نتیجه هایی این چنین به به بار می آید و در این دستاورد اطلاع رسانی ها و نشست ها بدون شک تاثیر فراوانی دارد.

مقتدایی افزود: امسال خبرهای خوشی نیز از افزایش کمک ها در بخش های آموزشی به گوش می رسد. خیرین مدرسه ساز ما امسال با همت بلندشان ۹۵ میلیارد تومان در این عرصه مهم کمک کرده اند و این افزایش کمک ها در اثر تمرین و ایجاد روابط مثبت ایجاد شده است . حال وظیفه ما مسوولان است که الگویی را ارائه دهیم و در این راستا اول با خودمان تمرین کنیم. مسوولانی که وظیفه را برعهده گرفته اند پیش از آن که از مردم کمک بخواهند باید خود همت عالی د اشته باشند. کم فاصله ها و گرفتن حق و حقوق مردم و برپایی عدالت همت مسوولان را می طلبد.

وی در پایان با اشاره به افزایش۷۰ درصدی اعتبارات نوسازی و مدارس و کاهش ۲۸ درصدی اعتبارات استانی گفت: با این وجود باز هم مدارس روستایی و عشایری ما زیبنده خوزستان نیستند. سال گذشته از مدرسه ای در اهواز بازدید کردیم که فاقد امکانات و وضعیت نامناسبی بود در حالی که روی مخزن نفتی با تولید روزانه ۲۰۰هزار بشکه بنا شده است. باید همه سازمانها و ادارات سهم خودشان از درآمد پاییز را برای حل مشکلات مدارس فرسوده و آموزش و پرورش اختصاص بدهند، در این راستا اولین گام را نیز خودم برمی دارم و ۱۰ میلیون تومان را که ۳۵ درصد حقوقم را شامل می شود به آموزش و پرورش هدیه می کنم.

همچنین در این همایش فرج الله خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استداری خوزستان، اظهارداشت: طبق روالی که از سال گذشته توسط استاندار خوزستان ایجاد شده و تفاهم نامه مشترکی که از وزارت کشور صادر شد طرحی به عنوان مهر در استان به اجرا گذاشته شد که خوشبختانه در پی آن اقدامات بسیار سازنده ای توسط دهیاران، بخشداران، شهرداران، فرمانداران و نیروی انتظامی در سراسر استان اجرا شد و همه در این طرح مشارکت فعلب و موثر داشتند.

وی ادامه داد: این مشارکت ها نشان می دهد که اگر همه با هم بخواهیم برای مهیا شدن امکانات کاری کنیم به توفیقات بزرگی دست می یابیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: از همه فرمانداران و بخش داران استان در خواست می کنم که با حساسیت به تمام روستاها سرکشی کنند و لیستی از تمام مدارس کپری، خشتی، سنگی تهیه کنند تا با توجه به امکانات و اعتبارات موجود شرایط این مدارس را به حد مطلوب برسانیم و دانش آموزان و معلمان را از دغدغه های این چنینی رهایی بخشیم.

وی افزود: می بایست بسته های نوشت افزار و پوشاک به مانند سال گذشته بین دانش آموزان نیازمند توزیع شود هر چند که می دانم فرمانداران در این راستا از پیش اقداماتی را انجام داده اند.

خبیر در پایان گفت: وضعیت بهداشتی مدارس باید مورد توجه باشد و امنیت تردد دانش آموزان به خصوص در مناطق روستایی می بایست به نحو احسن تامین شود. همچنین باید تجهیز مدارس به سامانه های اتفای حریق و توزیع ماسک با توجه به شرایط اقلیمی در مدارس استان مورد توجه قرارگیرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.