امام جمعه مینوشهر: آمریکا مسئول هرگونه شکست احتمالی در مذاکرات است

عصر جنوب: امام جمعه مینوشهر گفت: آمریکا مسئول هرگونه شکست احتمالی در مذاکرات هسته‌ای است.

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: آنچه که جامعه دینی را تهدید می‌کند، افکار منحرف و اخلاق فاسد است.

وی راهکار رهایی از این تهدیدات را عمل کردن به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود : ترک امر به معروف و نهی از منکر به تدریج موجب تغییر ارزش‌ها در جامعه می‌شود.

امام جمعه مینوشهر با اشاره به فرموده‌های مقام معظم رهبری، دولتمردان و نخبگان را به تمرکز بر سه عنصر اقتدار فراخواند و گفت: دولتمردان و نخبگان بر سه عنصر اقتدار که به فرموده مقام معظم رهبری شامل علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ است، تمرکز کنند.با سیاسی کاری نمی‌توان پیشرفت کرد و با بی‌تفاوتی، فرهنگ دینی جامعه تقویت نمی‌شود.برخی با هوشمندی و با رخنه در دانشگاه‌ها، سینما، تئا‌تر و سایر عرصه‌های علمی و فرهنگی به دنبال شریعت‌زدایی هستند.

امام جمعه مینوشهر بر لزوم هوشیاری در برابر مکر و فتنه‌های این عناصر نفوذی تاکید کرد و ادامه داد: باید در راس امور فرهنگی، کار‌شناسان علوم انسانی و اسلامی باشند.

این روحانی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، جسارت به مرجعیت از سوی رسانه‌ها را غیرقابل تحمل خواند و اضافه کرد: مراجع تقلید تنها به بیان احکام خدا می‌پردازند و ما به رسانه‌هایی که در کارشان تنها به دنبال اهداف سیاسی هستند و به دین و ایمان مردم توجهی ندارند، هشدار می‌دهیم.

عادل‌پور در ادامه سخنان خود، به اعمال تحریم‌های مجدد آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: تحریم مجدد آمریکا علیه ایران نقض چندباره توافق ژنو است.این‌‌‌ همان پیش‌بینی مقام معظم رهبری است که فرمودند: « آمریکا غیر قابل اعتماد است».

امام جمعه مینوشهر، آمریکا را مسئول هرگونه شکست احتمالی در مذاکرات خواند و گفت: آمریکا اگر صادق است باید دست از زیاده خواهی بردارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.