امام جمعه شهر چمران ماهشهر: اهالی فتنه ۸۸ هیچ جایگاهی در دولت ندارند

عصر جنوب: امام جمعه شهر چمران ماهشهر گفت: دولت باید از دادن پست و مقام به اهالی فتنه ۸۸ خودداری کند.

حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک ولایت اظهار کرد: مناقب و ابعاد شخصیتی امام علی بن موسی‌الرضا (ع) هنوز پنهان مانده و انسان نمی‌تواند عظمت این امام همام را درک کند.

 

وی ادامه داد: بنا بر روایتی از هشتمین گوهر تابناک ولایت، مردم نمی‌توانند با عقل خود مقام امامت را درک کنند.

 

خطیب جمعه شهر چمران ماهشهر به برخی کرامات آن امام همام اشاره کرد و افزود: باید ابعاد شخصیتی و مناقب و کرامات این امام بزرگوار به خوبی برای مردم تبیین شود.

 

*۱۱ سپتامبر بهانه‌ای برای تسلط بر منابع نفتی خاورمیانه بود

 

هاشمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر شهید چمران به سالروز واقعه ۱۱ سپتامبر اشاره کرد و گفت: این حادثه توسط خود آمریکا طرح‌ریزی و اجرا و بهانه‌ای برای لشکرکشی آنها به خاورمیانه شد.

 

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان لشکرکشی کردند و غیر از برجای گذاشتن ده‌ها هزار کشته و زخمی و توسعه و گسترش تروریسم هیچ دستاورد دیگری نداشته‌اند.

 

امام جمعه شهر چمران ماهشهر ادامه داد: پس از آن نیز به بهانه یافتن سلاح‌های کشتارجمعی به عراق حمله کردند و چیزی پیدا نکرده و تنها هزاران کشته و زخمی نتیجه این لشکرکشی بوده است.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: امروز نیز آمریکای‌ها داعش را خلق کرده و مبارزه با این گروه تکفیری را مقدمه‌ای برای دخالت بیشتر در امور منطقه و تسلط بر منابع نفتی کشورهای اسلامی قرار داده‌اند.

 

وی متذکر شد: به کشورهای عربی و اسلامی منطقه هشدار می‌دهیم که در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های آمریکا هوشیار و آگاه باشند.

 

*آمریکا نمی‌خواهد مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه برسد 

 

این مقام مسئول در ادامه به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: در این شرایطی که مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به توافق جامع بین ایران و گروه ۱+۵ در جریان است دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه برخی شخصیت‌ها و موسسه‌های مالی و اقتصادی اعمال کرده است.

 

هاشمی افزود: این سیاست یک بام و دو هوا است و نشان می‌دهد که آمریکا نمی‌خواهد مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه برسد.

 

*گزینه‌های ملت ایران روی میز است

 

وی تأکید کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد گزینه‌های ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران روی میز است و یکی از این گزینه‌ها تحریم ادامه مذاکرات است.

 

خطیب جمعه شهر چمران ماهشهر اظهار کرد: نباید منتظر رفع تحریم‌ها باشیم چرا که آمریکایی‌ها دست از بهانه‌جویی برنخواهند داشت.

 

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران به سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور نیز اشاره کرد و افزود: محمدرضا شاه پهلوی با خدعه و نیرنگ و با علم کردن قضیه آشتی ملی و تغییر دولت قصد داشت افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد.

 

وی تصریح کرد: اما مردم همیشه آگاه و هوشیار این توطئه را به خوبی درک کردند و در مقابل این دسیسه دست به تظاهرات زده و مقدمه پیروزی انقلاب اسلامی و اضمحلال و نابودی رژیم پهلوی را فراهم کردند.

 

*اهالی فتنه ۸۸ در دولت هیچ جایگاهی ندارند

 

امام جمعه شهر چمران ماهشهر همچنین به منویات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با هیئت دولت اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام عظمای ولایت فتنه ۸۸ از خطوط قرمز است.

 

هاشمی با بیان اینکه دولت باید خواسته‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهد، افزود: اهل فتنه ۸۸ نباید در دولت جایگاهی داشته باشند و باید از دادن مناصب و پست و مقام به این مستکبران داخلی خودداری شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.