غرویان: محمود احمدی‌ نژاد باید عزل می‌شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: حجت الاسلام محسن غرویان معتقد است که «احمدی‌نژاد باید از مقام خود عزل می‌شد». او دعا می‌کند که تفکر احمدی‌نژادی دیگر هیچ‌گاه به ملت ایران تحمیل نشود و اتفاقات آن هشت سال را مصیبت می‌نامد.

اهم اظهارات وی در گفتگو با «ایسنا» از این قرار است:

* من که شخصا دعا می‌کنم که هیچ وقت افکار و مشی آقای احمدی‌نژاد بار دیگر بر ملت ایران تحمیل نشود و این از دعاهای بنده است که این مصیبت‌ها بار دیگر در کشور ایران و ملت ایران توسط آن افکار و مشی ایشان حاکم نشود. البته حدس می‌زنم اکثریت ملت به خصوص فرهیختگان و آن‌ها که دانش بالاتری دارند متوجه شدند که واقعا چه مصیبت‌هایی بر ملت ما در این هشت سال وارد شد. ما امیدواریم و دعا هم می‌کنیم که چنین اتفاقی نیفتد و مردم را هم آگاه می کنیم که به چنین نمایندگانی با آن طرز تفکر و افراط گری‌ها و تندروی‌ها رای ندهند.

* اصولگرایان طیف واحدی نیستند.از موتلفه تا پایداری اصولگرا به حساب می‌آیند و هر کدام نیز طرز تفکری دارند. الان آقای تقوی برای وحدت، جمع‌هایی تشکیل می‌دهد. یک عده‌شان می‌گویند که آقای احمدی‌نژاد از دایره اصولگرایی بیرون است ولی عده‌ای هم معتقدند که او اصولگراست. آقای احمدی‌نژاد هم به اعتبار این‌که دم از امام زمان(عج) و مدیریت امام زمانی می‌زند در دایره اصولگرایی گنجانده شده است.

* من خودم در یک سخنرانی ۲۲ بهمن از احمدی نژاد شنیدم که در آخرش گفت که از نیروی انتظامی، استاندار و … تشکر می‌کنم، از امام زمان هم تشکر می‌کنم! انگار که امام زمان هم یکی مثل بقیه مسئولین است! طوری حرف زد که من تعجب کردم و انگار ارتباط مستقیم با امام زمان (عج) دارد. این کارها برای عوام‌فریبی بود و بعضی‌ها این‌ها را شاخصه اصولگرایی می‌دانستند.

* آن اعتصاب ۱۱ روزه آقای احمدی‌نژاد که بر خلاف منویات رهبری عمل کرد و دستور ولی فقیه را رعایت نکرد او را از دایره اصولگرایی خارج می‌کند. حتی آقای هاشمی شاهرودی رفت تا او نصیحت کند و من خودم از آقای شاهرودی شنیدم که گفت «من رفتم و نصیحت کردم که این کار را نکن و بیا سر کار». یا آن مساله بردن نوار ویدئو در مجلس علیه برادر آقای لاریجانی که بعد از آن، تعبیر «این کار شما خلاف شرع،‌ خلاف قانون و خلاف اخلاق است» در مورد این اقدام مطرح شد.

من آن زمان گفتم دیگر چه چیز برای آقای احمدی‌نژاد می‌ماند؟ به نظرم از آن تعبیر به بعد ریاست جمهوری احمدی‌نژاد خلاف شرع بود و باید عزل می‌شد. پس بصیرت و ذوب در ولایت یعنی چه؟ باید از ریاست جمهوری عزل و خلع می‌شد ولی مدارا کردند تا دورانش تمام شود. این‌ها او را از دایره اصولگرایی خارج می‌کند. یک عده الان می‌گویند ما با احمدی‌نژاد مخالفیم ولی در عمل قبولش دارند و در باطن همان افکار را دارند. بخشی از این پایداری ها همین طور هستند.

* آقای در انتخابات شعار اعتدال، تدبیر و عقلانیت می‌داد و می‌گفت که «من رمال و جن گیر نیستم، علم غیب ندارم و به من وحی هم نمی‌شود». یعنی داشت می گفت که افراطیون اصولگرا از این حرف‌ها زدند. دولتی که ادعای پاکترین دولت تاریخ و دولت امام زمان را داشت سرآخر نتیجه‌اش این شد که بابک زنجانی از آن بیرون آمد و آن همه اختلاس شد و حالا هم بقیه معاون‌ها دست‌شان در حال رو شدن است. این چه دولت امام زمانی بود؟ آقای روحانی گفت من اهل عوام فریبی نیستم. اکثریت مردم هم این را می‌خواهند که دولتمردان روراست و صاف باشند و به اسم دین و خدا کلاه سر مردم نگذارند.

*دولت عوض شده ولی در این مجلس فعلی تعدادی طرفدار آقای احمدی‌نژاد هستند، همان گرایش‌ها را دارند، از آن تفکر هنوز دفاع می‌کنند و با این دولت همسو نیستند. انتخابات یک رقابت جدی است که باید ببینیم طرفداران تفکر آقای احمدی‌نژاد هنوز می‌توانند در مجلس نمایندگانی داشته باشند یا خیر؟ انتخابات مجلس از این جهت حساسیت دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.