پیام فیسبوکی اوباما به نوجوان ایرانی

پیام فیس بوکی اوباما برای یک نوجوان ایرانی، انعکاس رسانه ای گسترده ای در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی داشته است.

 

در همین رابطه پایگاه آمریکایی “وکس” (Vox) در گزارشی تحت عنوان “پرزیدنت اوباما پیامی شخصی زیر عکسی از ایران در فیس بوک گذاشت” به انعکاس این موضوع پرداخت.

بر اساس گزارش “وکس” صفحه ای در فیس بوک به نام (Humans of New York) که عکاسی آمریکایی به نام “برندون استنتون” آن را راه اندازی کرده تصویری از ایران را منتشر می سازد که نظر اوباما را به خود جلب کرده است.

این صفحه فیس بوکی در ابتدا تنها تصاویری از مردم نیویورک را منتشر می کرده اما با رونق گرفتن این صفحه، پای “برندون استنتون” با انتشار چند تصویر خاص، به کاخ سفید باز شده و او با اوباما دیدار کرده است. “استنتون” که پس از این به دیگر نقاط جهان از جمله ایران سفر کرده است، تصویری از یک پدر و پسر تبریزی را منتشر می سازد که در توضیح آن آمده است:
«امروز دهمین سالگرد تولد پسرم است. او نوجوانی بسیار احساسی است و دوست دارد مشکلات دیگران را حل کند. یک بار هنگامی که او پنج ساله بود با من به مغازه آمد و مقداری زردآلوی تازه خریدیم. به او اجازه دادم که پاکت میوه را تا خانه بیاورد. در تمام طول مسیر او با کمی فاصله پست سر من راه می آمد. پس از مدتی از او خواستم که یک زردآلو به من بدهد. او گفت که نمی تواند؛ “من همه زردآلوها را بخشیده ام.” آنجا بود که فهمیدم من یک کودک بشر دوست را بزرگ می کنم.»

 

۱۰(۱۸)

 

نکته جالب این است که با فاصله کمتر از نیم ساعت، آقای اوباما کامنتی را زیر پست مذکور منتشر می سازد؛

«چه داستان الهام بخشی. یکی از رضایتبخش ترین چیزهایی که ممکن است برای والدین اتفاق بیفتد این است که ببینند ارزش هایی که برای شکل گرفتن آن در فرزندانشان تلاش کرده اند، شروع به بروز در رفتارهایشان کرده است. و این مورد برای من بسیار جالب بود. امیدوارم این مرد جوان هرگز تمایل خود به کمک به دیگران را از دست ندهد. من نیز هر چه در توان دارم را انجام خواهم داد تا این جهان را به مکانی تبدیل کنم که او و هر جوان دیگر مانند او بتوانند تمامی ظرفیت هایشان را بروز دهند. و اگر روزی او را ببینم، امیدوارم یک زردآلو برای من نگه داشته باشد!»

 

۱۱(۱۸)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.