مدیران احمدی نژادی همچنان دردولت تدبیر وامید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مصطفی کواکبیان عصر جمعه درهمایش تدبیر اصلاح طلبان که ازسوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات وحزب مردمسالاری استان گلستان درتالار فخرالدین اسعد گرگان برگزار شد، اظهارکرد: یکی از ویژگی های دولت تدبیر و امید اعتدال گرا بودن آن است که حضور وزرایی با گرایش اصلاح طلبی و اصولگرایی در کابینه این ادعا را ثابت می کند.

دبیرکل حزب مردمسالاری افزود : اگرچه دولت درجاهایی برای تغییر مدیران ارشد دولت گذشته تلاش داشته است اما به نتیجه نرسید وهنوز برخی از مدیران احمدی نژادی در دولت تدبیر و امید مشغول فعالیت هستند.

کواکبیان اظهارکرد: وزیر کشور اگرچه از تغییر فرمانداران شهرستانهای زیادی سخن می گوید اما بررسی ها نشان می دهد این فرمانداران ازشهری به شهر دیگر منتقل شده اند و بکار بردن لفظ تغییر برای آن ها صحیح نیست.

وی افزود : مدعی اصلاح طلب بودن کامل دولت نیستیم ونمی گوییم این دولت فقط با رای اصلاح طلبان روی کار آمده است اما باید پذیرفت که اصولگرایان خودشان چند کاندیدا داشتند ونمی توانستند آرای خود را به نام دکتر روحانی در صندوق رای بیندازند.

وی درادامه به ویژگی های اصلاح طلبی پرداخت وگفت:اصلاحات باید مطالبه گر حقوق مردم باشد وآنها که می گویند اصلاح طلبان بدنبال انقلاب هستند، در اشتباه هستند.

دبیرکل حزب مردمسالاری بیان کرد: درتفکر انقلابی تغییر کامل ودگرگونی نظام مورد توجه است اما درتفکر اصلاح طلبی دگرگونی درچارچوب نظام با هدف ارتقا وبهبود شاخص ها وشرایط مورد نظر وتوجه است.

کواکبیان افزود : با این دیدگاه، اصلاح طلبان علاوه بر قبول داشتن کامل اصول نظام به دنبال برطرف شدن مشکلات ونارسایی ها درچارچوب قانون ونظام هستند وچسباندن انگ ضدانقلاب بودن به اصلاح طلبان ناممکن است.

وی به آغاز برنامه ریزی ها برای انتخابات مجلس آینده اشاره کرد وگفت: پیش از این عده ای معتقد بودند خط قرمز تایید صلاحیت افراد فتنه ۸۸ است اما این روزها با پررویی هرچه تمام تر اصلاح طلبی را خط قرمز دانسته ومی گویند همه کسانی که به این تفکر پایبندند باید رد صلاحیت شوند.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: اگر این شیوه به اجرا درآید به جز عده ای معدود و وابسته به یک جریان خاص، دیگرهیچکس نمی ماند که بخواهد برای تصدی کرسی مجلس تلاش کند.

کواکبیان تشکیل مجلس کارآمد را از جمله دلایل اصلی موفقیت دولت ها برشمرد و گفت : اگر مجلس دارای توانمندی وقدرت اندیشه بالا باشد می تواند مسیر حرکت دولت را مشخص کرده وراه کسب موفقیت را هموارتر کند.

وی اظهارکرد: مجلس کنونی نمونه کاملی ازیک مجلس بی توجه به امور کشور است وبه جای آن که به فکر برنامه ریزی برای رفع مشکلات کشور باشد به دنبال طرح عدم کفایت رییس جمهوری است.

دبیرکل حزب مردمسالاری به جلسه اخیر هیات دولت با رهبر معظم انقلاب و تعریف های فراوان معظم له ازدولت تدبیر وامید اشاره کرد وگفت: انگار برای عده ای سخنان رهبری محلی ازاعراب ندارد وآن ها بی توجه به این فرمایشات به دنبال اجرای طرح بدون تدبیر واندیشه خود (عدم کفایت رییس جمهوری) هستند.

کواکبیان ادامه داد : این افراد در شرایطی این طرح را بیان می کنند که دولت گذشته با وجود مشکلات وحواشی فراوان وهدر دادن بودجه های کلان همواره مورد توجه وتعریف آن ها قرار داشت.

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.