راهپیمایی حمایت از برجام در ۸۰ شهر جهان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: یک‌شنبه هفته آینده برخی شهرها در نقاط مختلف جهان شاهد تظاهرات حامیان توافق هسته‌ای ایران و شش کشور موسوم به ۱+۵ خواهد بود؛ تظاهراتی که «راهپیمایی صلح» نام گرفته است.

برنامه‌ریزان این راهپیمایی‌ها هدف خود را حمایت از برجام دانسته‌اند که باید در کنگره آمریکا تصویب شده و مانع جنگی دیگر در خاورمیانه شود.

خبرگزاری فرانسه از برخی ایرانیان مقیم خارج به‌عنوان سازمان‌دهی‌کنندگان این راهپیمایی‌ها نام برده است. این افراد قصد دارند حمایت خود را از ایران در برابر لابی‌های جنگ‌طلب مستقر در ایالات متحده ابراز دارند.

متن جمع‌بندی مذاکرات ایران و ۱+۵، موسوم به برجام تاکنون با مخالفت آشکار برخی قانون‌گذاران آمریکایی مواجه شده که غالبا جمهوری‌خواه هستند. جمهوری‌خواهان در حال حاضر اکثریت را در مجلسین نمایندگان و سنای آمریکا در اختیار دارند.

در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، صفحه‌ای که برای حمایت از برجام ایجاد شده، به تبلیغ راه‌پیمایی‌های مزبور پرداخته است. این راهپیمایی‌ها قرار است در ۸۰ شهر جهان از جمله ملبورن، توکیو، پاریس، اوتاوا و نیویورک صورت پذیرد.

این در حالی است که ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرده نمی‌داند چه کسانی در حال سازمان‌دهی این راهپیمایی‌ها هستند.

برنامه جامع اقدام مشترک در روز ۲۳ تیرماه گذشته در شهر وین بین ایران و ۱+۵ حاصل شد. این برنامه برای اجرایی شدن باید به تصویب نهادهای قانون‌گذار ایران و ایالات متحده برسد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.