کوچه بن بست خبرنگاران

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: خبرنگاران رسانه ها که منبع تامین معیشت آنان از خبر است، این روزها با همه پیگیری ها، گرفتار انبوه مشکلات و کمبودها هستند.

آنچه از روز خبرنگار می توان به عنوان نقطه مشترک همه خبرنگاران نام برد، بیان خواسته و نیازهای قشر پرتلاش رسانه است.
در این روز از مسئول تا خبرنگار همه از مشکلات و سختی های این عرصه سخن می گویند، ولی این روزها نیز هر ساله می گذرد و آن چه می می ماند، کوه مشکلات باقی مانده بر دوش خبرنگاران است.
خبرنگارانی که طی یکسال، اخبار مختلفی منتشر کرده، تیتر های بسیاری از رویدادهای مختلف پیرامونی جامعه می نگارند و در غم و شادی مردم شریک هستند، روز خبرنگار خود تیتر رسانه شده و همه برای آنها دایه مهربانتر از مادر می شوند.
خبرنگارانی که هنوز برای تامین معیشت خود و حتی بیمه خبرنگاری با مشکل جدی مواجهند، از دستمزدها و حق التحریر پایین گرفته تا مشکلات حقوقی بر سر انتشار یک خبر، بی مهری یا کم مهری های برخی مسئولان و انتظارات مردم از اصحاب رسانه، همه و همه از مشکلاتی است که در راه اطلاع رسانی صحیح و آگاه سازی شهروندان وجود دارد.
وعده های رنگارنگی نیز در دولت های مختلف به خبرنگاران داده شده است، از پرداخت وام ۴۰ میلیون تومانی مسکن به خبرنگاران تا آموزش رایگان خبرنگاران و بیمه آنان از سوی رسانه هایی که خبرنگاران در آن کار می کنند، همه و همه از این موارد است.
در آبادان نیز آیین تجلیل خبرنگاران رسانه ها از سوی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان برگزار شد.
اگرچه رایزنی و مشورت های فراوانی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با دیگر دستگاه ها در این خصوص انجام شد، این آیین با حضور تعدادی خبرنگار و نمایندگان نشریات سراسری و استانی و تعداد انگشت شماری از مسئولان محلی برگزار شد.
در این جمع، حتی یک مسئول، مدیر، رئیس اداره، معاون و حتی نماینده ای از دستگاه های اجرایی و نهادهای محلی حضور نداشت.
این آیین با همه مشکلاتی که برگزار کنندگان، با آن مواجه شدند، بدون بیان ناگفته ها و درد دل خبرنگاران به کار خود پایان داد.
البته پالایشگاه آبادان نیز در اقدامی ابتکاری، در آیینی جداگانه، با دعوت از خبرنگاران رسانه ها، آنان را دور هم جمع کرد.
در این آیین نیز جز امام جمعه آبادان، عضو هیات مدیره پالایشگاه آبادان و رئیس اداره روابط عمومی این شرکت، مسئولی حضور نیافت و اسباب ناراحتی خبرنگاران شد.
سعید محجوبی رییس هیات مدیره پالایشگاه آبادان، رئیس اداره روابط عمومی پالایشگاه آبادان و امام جمعه شهرستان در این آیین به بیان سخن پرداخته و از خبرنگاران به دلیل پیگیری آنان در حل مشکلات جامعه تجلیل کردند.
خبرنگارانی که طی یکسال گذشته در همه عرصه ها اعم از سفر وزیران دولت تا معاونان گرفته تا پیگیری مشکلات مردم در بخش های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی حضور موثری در صحنه داشته اند، تنها و تنها به تکریم و احترام نیاز دارند تا بتوانند با قوت قوت و طیب خاطر در مسیر روشنگری گام بردارند.
اصحاب رسانه به قولی، کوزه گرانی هستند که خود از کوزه شکسته می نوشند.
مشکلات مردم را پیگیری کرده، پل ارتباطی مردم و مسئولان می شوند، ولی از پیگیری و حل مشکلات خود، باز می مانند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.