باید در نقاط مرزی خوزستان دست به سرمایه گذاری بزرگ بزنیم

عصر جنوب: استاندار خوزستان گفت: باید در نقاط مرزی استان دست به سرمایه گذاری بزرگ به منظور ترغیب مردم به ماندن در این مناطق کرد.

عبدالحسین مقتدایی پیش از ظهر امروز در نشست جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرهای استان خوزستان اظهار کرد: برنامه های توسعه روستایی در دولت یازدهم نشان دهنده اهمیت بخشیدن به امر کشاورزی و نیز جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان است.

وی هدف این نشست را ارائه راهکارهای مناسب به منظور کاهش رغبت مردم برای سکونت در کلان شهرها عنوان کرد و گفت: این امر با بخش نامه، اخطار و آئین نامه محقق نمی شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با رونق اقتصادی در شهرها و فراهم سازی تمام امکانات شهری بی شک باید بپذیریم که مردم روستا به سمت و سوی زندگی شهری کشیده شوند تا از این خدمات بهره مند گردند.

مقتدایی با اشاره به تشدید امر مهاجرت در پنج دهه گذشته تاکید کرد: وضعیت حاشیه شهرها و نابسامانی های موجود همه در نتیجه این مهاجرت ها هستند و باید تدبیری برای آن اندیشید.

وی اظهار کرد: باید به دنبال انگیزه های مهاجرت و دلایل روستائیان بود. همان گونه که مهاجرت موقت برخی افراد از شهر به روستا برای گذراندن وقتی دور از مشغله و استشمام هوای پاک است بی شک یک روستایی نیز برای مهاجرت خود دلایلی موجهی دارد. مسئولان نیاز به ساختن فرمول های پیچیده و تخفیف های ویژه ندارند کافی است امکانات را به این مناطق برده و نتیجه آن را بگیرند به عنوان نمونه یکی از راهکارهای ما به آنها ارائه ماشین آلات کشاورزی ارزان به کشاورزان استان است.

استاندار خوزستان افزود: در مدیریت فعلی سعی شد حقوق مردم مطالبه شود که برای نمونه می توان به استفاده شهروندان منطقه آزاد و حواشی آن از ماشین های پلاک اروند اشاره کرد. با دادن حق مردم  می توان گام بلندی در ثبات جمعیت و رسیدن به اهداف برداشت.

تصویب بودجه غیرنفتی در استانداری

مقتدایی تصریح کرد: در استانداری خوزستان برای اولین بار بودجه غیر نفتی تصویب شد و همچون سایر خدمات این مدیریت تلاش می شود خوزستان به عمران و سازندگی برسد.

وی افزود: باید در مناطق صفر مرزی نیز دست به سرمایه گذاری های عظیم زد تا بتوان جمعیت را در این مناطق ثابت نگه داشت و این را نیز از یاد نبرد که روستاهای مرزی استان دین عظیمی بر گردن ملت و دولت دارند.

استاندار خوزستان بیان کرد: هدف ما رضایتمندی مردم و رسیدن به عمران و آبادانی است و به همین دلیل بخشداران را هر چند وقت فرا می خوانیم و مسئولیت آنها را متذکر می شویم.

 مقتدایی در پایان سخنان خود عنوان کرد: امید می رود با وجود وضع مناسب دهیاری ها و با برنامه ریزی های خوب جمعیت را در روستاها نگه داریم

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.