جلوگیری از مهاجرت روستائیان نیازمند تعدیل امکانات است

عصر جنوب: مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان در روستاها وجود دارد گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان باید تعدیل امکانات صورت گیرد.

 

جاسم مجیدی‌پور ظهر امروز در همایش برنامه‌ریزی پیرامون جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، اظهار داشت: کاهش ۴۰ درصدی جمعیت روستایی استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نشان‌دهنده چیست؟

 

وی افزود: متاسفانه جمعیت روستاهای استان از ۷۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش یافته که این آمار بسیار شکننده است و اگر  این روند ادامه یابد قطعا نتیجه خوبی نخواهد داشت.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان با اشاره به مبحث تحصیل در روستاها گفت: ایراد بزرگ آموزش و پرورش خوزستان این بوده که در روستاهای استان، امکانات برای تحصیل روستاییان بسیار اندک است و برای تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی مجبورند که به شهر بروند.

 

مجیدی‌پور اضافه کرد: در برخی شهرها نیز چندین پایه تحصیلی در یک کلاس قرار می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه در زمینه عمران روستایی نیز اعتبارات مدنظر در اختیار دهیاران قرار ندارد، ادامه داد: باید روستاها را سرسبز و زنده نگه داشت که مهاجرت معکوس شود.

 

*ایجاد امکانات رفاهی در روستاها

 

وی عنوان کرد: امکانات رفاهی روستاییان باید فراهم شود زیرا روستاها تامین‌کننده نیازهای مردم هستند.

 

مجیدی‌پور با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان در روستاها وجود دارد، گفت: چرا امکانات حمل و نقل تنها در اختیار شهری‌ها است و روستاییان از این امکانات محرومند؟

 

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان اضافه کرد: یقینا روستاییان نیز برای بهره‌بردن از چنین امکاناتی به شهرها مهاجرت می‌کنند.

 

وی در پایان تاکید کرد: برای توسعه روستاها باید امتیازاتی در اختیار روستاها قرار داد و رونق و شادابی را به این مناطق بازگرداند.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.