۱۷ رسانه خارجی مجوز فعالیت در ایران گرفتند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: هفده رسانه خارجی غیرمقیم برای فعالیت موقت از یک تا ۳۰ روز در مردادماه جاری از اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کردند.

بنابر اعلام اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۴۱ رسانه بین المللی دارای دفتر نمایندگی فعال در ایران هستند و رسانه های فاقد دفتر، بنابر تقاضا، مجوز فعالیت زمان دار و موقت دریافت می کنند.
بر این اساس، جدول ورود رسانه های خارجی غیرمقیم به کشور در ماه مرداد که از اداره امور خبرنگاران و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز فعالیت دریافت کرده اند، روزنامه جویش دیلی فوروارد آمریکا با یک نفر به مدت ۲۰ روز، تلویزیون آرته فرانسه با دو نفر یک هفته، مجله ساینس آمریکا با یک نفر یک هفته، کانال یک فرانسه با سه نفر ۳ روز، مجله لوموند فرانسه با یک نفر ۴ روز، رادیو فرانس کولتور فرانسه با یک نفر یک هفته، روزنامه گلوبال پست آمریکا با یک نفر ۳ روز و تلویزیون آی تله فرانسه با دو نفر یک هفته هستند.
همچنین تلویزیون بی اف ام فرانسه یا سه نفر به مدت ۳ روز، کانال دو فرانسه با سه نفر به مدت ۳ روز، کانال سه فرانسه با یک نفر ۲ روز، روزنامه اومانیته فرانسه با یک نفر یک هفته، رادیو آرتی ال فرانسه با یک نفر ۳ روز، کانال یک آمریکا با دو نفر یک هفته، رادیو اروپا یک فرانسه با یک نفر یک ماه، تلویزیون رای ۳ ایتالیا با یک نفر ۳ روز و تلویزیون بی بی سی (انگلیسی) انگلستان با سه نفر به مدت یک هفته در ایران به صورت موقت فعالیت می کنند.
بنابراعلام روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مجوزها حسب تقاضای رسانه ها، در اسرع وقت رسیدگی می شود؛ در مواردی پاسخ منفی یا مشروط داده می شود و در مواردی با درخواست آنها به صورت مجوز موقت زمان دار، موافقت می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.