جهانگیری: مخالفان توافق ۴ درصد هستند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون اول رییس جمهور با اشاره به جمع بندی مذاکرات هسته ای و شرایط ایجاد شده پساتحریم در اقتصاد کشور بویژه حضور هیات های اقتصادی کشورهای اروپایی ، گفت: در این شرایط بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد ایران باشد.

اسحاق جهانگیری اظهار کرد: امروز مشکل بیکاری از دغدغه های مسوولان و مردم بوده که رفع آن نیازمند رونق تولید و اقتصاد کشور است.

گزیده سخنان جهانگیری را در ادامه می خوانید:

وی بابیان اینکه بدون سرمایه گذاری و افزایش تولید، ایجاد اشتغال محقق نخواهد شد، گفت: بخش خصوصی می تواند در کنار حمایت های دولت و نیز با مشارکت سرمایه گذاری خارجی، میدان دار اقتصاد و تولید کشور باشد.

جهانگیری، اضافه کرد: تنها درسایه وضع سیاست های درست اقتصادی و نیز درس گرفتن از تجربه های اقتصادی تلخ گذشته، اقداماتی درحوزه تولید انجام دهیم که مردم خوشحال شوند.

وی همچنین با اشاره به برخی صحبت ها مبنی بر استفاده از سرمایه های بلوکه شده خارج از ایران در دوران تحریم، تصریح کرد: بخش اعظم این سرمایه در دولت قبل خرج شده و حتی یک ریال هم گیر دولت کنونی نمی آید ضمن اینکه دولت نیز هیچ حسابی روی آن باز نکرده است.

امروز با توجه به حضور هیات های اقتصادی خارجی، دولت تلاش می کند زمینه جذب حداقل چند صد میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی را در ایران فراهم شود.

امروز اقتصاد اروپا و آمریکا در رکود است و به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، اقتصاد ایران می تواند باجذب سرمایه گذاری خارجی به رونق اقتصادی و افزایش تولید ملی کمک کند.

براساس نظر سنجی که توسط سازمان های معتبر کشور درخصوص جمع بندی هسته ای انجام شده است، ۸۰ تا ۸۸ درصد مردم از دستیابی به این نتیجه ابراز خوشحالی کرده و تنها ۴ درصد با آن مخالفت کردند. این مخالفان باید تنها درحد همان ۴ درصد حرف بزنند و نباید با لحن طلبکارانه صحبت کنند.

اکنون کشورهای قدرتمند که بعضا ائتلافی علیه داعش ایجاد کردند و هنوز برای مهار این گروهک موفق نشده اند به نقش راهبردی ایران در منطقه اذعان دارند ضمن این که باید گفت اقداماتی که این گروهک تروریستی در کشورهای مختلف انجام می دهد، اعتبار دنیای اسلام و مسلمانان را به چالش کشانده است.

مردم ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بویژه در دوران تحریم های اقتصادی که واقعا زندگی را سخت کرده بود، صبورانه مقاومت کردند و این عاملی شد تا قدرت های استکباری بیشتر به قدرت ملت ایران پی ببرند.

انتخاب تیم مذاکره کننده ای شجاع، متخصص و متعهد ازسوی دولت که با اصول مذاکره آشنا بودند و توانستند طی ۲۳ ماه مذاکرات را به نتیجه برسانند، اقدامی موثر از سوی دولت بود.

تیم مذاکره کننده ایران به اذعان قدرت های مذاکره کننده بسیار قوی و موفق عمل کرد و سبب شد تا بین جمهوری خواهان با دمکرات ها و بین آمریکا و اسرائیل اختلاف و حتی تنش ایجاد شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.