استقرار مخازن مخصوص پسماندهای خشک در اماکن تجاری شهر اهواز

عصر جنوب: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند کلانشهر اهواز از استقرار مخازن مخصوص پسماندهای خشک در اماکن تجاری این شهر خبر داد.

مجتبی گلستانی از استقرار مخازن مخصوص پسماندهای خشک در اماکن تجاری این شهر خبر داد و اظهار کرد: این مخازن در سه نوع طراحی شده که به ترتیب ویژه زباله‌های ارگانیک، زباله‌های خشک و نوع سوم برای زباله‌های عمومی طراحی شده که در اماکن تجاری بالاخص پاساژها و مجتمع‌های تجاری شهر نصب شده‌اند.

وی با بیان این‌که در طرح تفکیک پسماند از مبدا مخازنی برای اداره‌ها هم در نظر گرفته شده است که این مخازن از جنس فایبر گلاس و در ابعاد مناسب تهیه شده‌اند، تصریح کرد: آموزش لازم برای طرح تفکیک از مبدأ، به کارکنان اداره‌ها و سازمان‌ها ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند کلانشهر اهواز تصریح کرد :عملیات آموزش طرح تفکیک از مبدأ در مناطق یک، دو، سه و شش شهرداری اهواز آغاز شده است.

گلستانی با بیان اینکه انتخاب این مناطق برای اجرای طرح تفکیک بر اساس اولویت‌بندی نرخ تولید پسماند انجام شده است، ادامه داد: در فاز دوم اجرای طرح تفکیک از مبدأ، مناطق دیگر شهرداری اهواز تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

این مدیرعامل اضافه کرد: همچنین در راستای ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ و ایجاد انگیزه و ارتباط با شهروندان، سازمان مدیریت پسماند اقدام  به استقرار ویست بانک (کانکس) در چهار منطقه از سطح شهر کرده که با اجرای این طرح شهروندان می‌توانند نسبت به تحویل مواد قابل بازیافت به این مراکز اقدام و در ازای ارزش مواد بازیافتی، کالا و مواد شوینده دریافت کنند.

گلستانی افزود: طرح تفکیک پسماند از مبدأ یکی از مهمترین مراحل مدیریت پسماندهاست زیرا در کاهش نرخ تولید زباله اثر مستقیم دارد و هم موجب مشارکت شهروندان در سیستم مدیریت پسماند می‌شود حتی اگر ۳۰ درصد شهروندان در این طرح مشارکت کنند، نتیجه‌بخش خواهد شد.

این مسئول در پایان گفت:‌ پس از آموزش و جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده، به سایت تفکیک منتقل می‌شود، در این سایت تنها پردازش فیزیکی شامل تغییر حجم و شکل پسماندها انجام می‌شود و پس از بسته‌بندی، پسماندها برای بازیافت به کارخانه‌های مربوطه فرستاده می‌شوند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.