ناسا سیاره‌‌ای شبیه کره زمین کشف کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا، در جریان جست‌و‌جو برای یافتن سیاره‌های احتمالا قابل‌سکونت در کهکشان “راه شیری” به سیاره‌ای بسیار شبیه به کره زمین برخورد کرده که به نظر می‌رسد در این سیاره آب وجود دارد.

دانشمندان ناسا، سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا، اعلام کردند که سیاره تازه کشف‌شده حدود ۱۴۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارد و در صورت فلکی ماکیان است. محققان ناسا نام سیاره جدید را “کپلر-۴۵۲ب” گذاشته‌اند و بر این نظرند که این سیاره “پسرعموی پیرتر و بزرگ‌تر زمین” است و امکان وجود آب در آن هست. “کپلر-۴۵۲ب” توسط فضاپیمای کپلر کشف شده و به همین جهت نیز دانشمندان فضایی ناسا نام کپلر را برایش در نظر گرفته‌اند. فضاپیمای کپلر که سال ۲۰۰۹ با هدف شناسایی سیاره‌هایی مشابه زمین به فضا پرتاب شد، تا کنون ۴۷۰۰ سیاره خارج از منظومه شمسی را کشف کرده که ۱۰۳۰ مورد آن ثبت شده‌اند.

فضاپیمای کپلر نشان داد که سیاره‌هایی چون زمین در کهکشان کم نیستند. نتایج تحقیقات فضاپیمای کپلر نشان می‌دهند که دست‌کم از هر دو خورشید موجود در کهکشان یکی سیاره‌ای به بزرگی کره زمین دارد. وجود این سیاره‌ها اما نشان‌دهنده وجود زندگی در آنها نیست. قطر “کپلر-۴۵۲ب” ۶۰ درصد بیشتر از زمین است. فاصله این سیاره با ستاره‌اش حدودا همان فاصله زمین تا خورشید است. هنوز دانشمندان فضایی جزئیات بیشتری از این سیاره ندارند.

آنها حدس می‌زنند که سطح این سیاره مسطح نیست. کپلر-۴۵۲ب هر ۳۸۵ شبانه‌روز یک بار به دور خورشیدش می‌گردد که به مدت گردش سیاره زمین، یعنی ۳۶۵ روز، بسیار نزدیک است. خورشید کپلر-۴۵۲ب نیز به تخمین ناسا بیش از ۶ میلیارد سال سن دارد و یک و نیم میلیارد سال از خورشید کره زمین پیرتر و روشنایی آن نیز ۲۰ درصد بیشتر است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.