آغاز ساعت کاری در کره‌ شمالی از ۵ صبح!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  “برای اکثر ساکنان کره‌شمالی، زندگی چندان به وفق مراد نیست. آنها در کشوری منزوی و خودکامه ساکن هستند که از کمبود غذا رنج می‌برد و از سوی یکی از سرکوبگرترین نظام‌های جهان رهبری می‌شوند.”

پایگاه دیلی ان.کی که روزنامه‌ای آنلاین برای اخبار کره‌شمالی است، به نقل از منبعی ناشناس نوشته است: به تمام سازمان‌های مرکزی در پیونگ‌یانگ و سایر دفاتر و مدارس در سراسر این کشور دستور داده شده است که به جای ساعت ۸ صبح، کار خود را از ساعت ۵ صبح آغاز کنند و ساعت یک ظهر نیز به کارشان خاتمه دهند.

از آنجایی که گرمای هوا در کره‌شمالی اخیرا تا حد زیادی افزایش داشته است، دولت پیونگ‌یانگ قصد دارد که کارها در ساعات خنک‌تر انجام شود و به همین علت دستور آغاز روز کاری از ساعت ۵ صبح را صادر کرده است. این دوران اوج گرما در تابستان معمولا موجب مشکلاتی برای شهروندان کره‌شمالی می‌شود.

این منبع مطلع در کره‌شمالی گفت که ساعت جدید کاری مشکلاتی را به دنبال دارد که از جمله می‌توان به خستگی کودکان در زمان بیدار شدن اشاره کرد. تغییر زمان کار در تابستان اولین بار پس از روی‌ کار آمدن کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره‌شمالی اجرا شد.

اگرچه سازمان‌های مرکزی، دفاتر حزب و شرکت‌های دولتی کره‌شمالی به تهویه هوا مجهز هستند، اما به دلیل خشکسالی تابستان امسال، تولید برق با مشکل مواجه شده است و نمی‌توان از فن‌ها استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.