امام جمعه موقت اهواز: برای اجرای کنسرت‌ها نگرانی نداریم

عصر جنوب: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با تاکید بر ضرورت تعامل دولت با اهالی فرهنگ و هنر گفت: با توجه به دیدگاه وزارت ارشاد به دنبال احیای روابط اهالی فرهنگ و هنر با دولت هستیم.

 

همایون قنواتی در نشست با امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: استان خوزستان با توجه به دارا بودن تنوع فرهنگی بی‌شمار و حضور گروه‌ها و جوامع انسانی گوناگون و متفاوت نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی ویژه‌ای است.

 

وی با بیان این که سیاستگذاری فرهنگی باید با توجه به این تنوع و گوناگونی فرهنگی باشد افزود: با توجه به این که این استان همواره نیروها و نخبگانی را در عرصه هنر و فرهنگ‌ پرورش داده و به جامعه فرهنگی و هنری کشور معرفی کرده در حوزه برنامه‌ریزی فرهنگی باید این استعداد را مورد توجه قرار داده و سیاستگذاری‌ها به سویی هدایت شوند که به همدلی، همراهی و نزدیکی هر چه بیشتر گروه‌های ساکن در استان خوزستان منجر شود .

 

قنواتی یکی از پیوندهای بسیار تأثیرگذار در حوزه فرهنگی و اعتقادی خوزستان را عشق و ارادت مردم به اهل بیت و تشیع دانست و گفت: مساله بعد جنگ و نقش همه مردم در دفاع مقدس است که پیوندی عمیق بین آنان در استان با وجود تنوع قومیتی ایجاد کرده است.

 

وی تاکید کرد: بر این اساس به دنبال این هستیم که قابلیت‌های فرهنگی و هنری را به گونه‌ای تنظیم کنیم که این پیوندها را هر چه محکم‌تر سازیم و از هر عامل و دشمنی که بخواهد تحت هر اسمی و عنوانی خدشه‌ای به این عامل وحدت وارد کند مقابله و جلوگیری کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با بیان این که داوم فعالیت‌های فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم است افزود: تمام سعی ما بر این است به گونه‌ای فعالیت کنیم که مسؤولان امنیتی آخرین گروه‌هایی باشند که به مسایل استان ورود پیدا کنند.

 

وی تاکید کرد: باید همه کمک کنند که سیاست‌های کلی نظام و دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای استان خوزستان طراحی و اجرا شود.

 

قنواتی با تاکید بر تعامل میان دولت و اهالی فرهنگ گفت: نگاه ورارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این است که  رابطه قطع شده میان اهالی فرهنگ با دولت مجدد احیا شود.

 

وی افزود: با توجه به این که در توسعه فعالیت‌های فرهنگی به ارتباط مستمر با علما، هنرمندان، اساتید، ناشران و نویسندگان نیاز داری  در این راستا به دنبال احیای این روابط و تعامل هستیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تاکید کرد: هنرمندان باید احساس کنند به آنها احترام گذاشته می‌شود و رای و اندیشه آنها در فعالیت‌های فرهنگی کشور محترم است.

 

وی خاطر‌نشان کرد: هنرمندان خوزستانی جزو نخبگان، صاحبان اندیشه هستند که همواره همراه دولت بوده و در صحنه‌های مختلف حضور فعالی داشته‌اند.

 

قنواتی افزود: در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند آن هستیم که با یاران، همدلان، اساتید، نخبگان و علما در حوزه‌های مختلف دینی و دانشگاهی گفت‌وگو و نظرات آنها را دریافت کنیم.

 

همچنین حجت الاسلام ابوالحسن حسن‌زاه، امام جمعه موقت اهواز، در این دیدار بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و پیوند بیشتر اهالی فرهنگ با مردم تاکید کرد و گفت: در استان خوزستان با وجود تنوع اقوام تعارضی بین آنها وجود ندارد.

 

وی با اشاره به تاثیرگذاری حوزه فرهنگ و هنر اظهار کرد: منویات مقام معظم رهبری در این مقوله باید لحاظ شود.

 

حسن زاده با تاکید بر این که دین زندگی دنیایی مردم را می‌تواند اداره کند افزود: یکی از مهمترین رسالت کارگزاران نظام جمهوری اسلامی اثبات کارآمدی دین اسلام در صحنه‌های عملی زندگی مردم است. هر نزاعی که در خوزستان بخواهد مسؤولین را از کارآمدی دین و خدمت‌گذاری به مردم جدا کند گناه نابخشودنی است.

 

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: این که اثبات کنیم دین اسلام بعد از گذشت یک هزار و ۴۰۰ سال می‌تواند زندگی مردم را اداره کند بخشی از کارآمدی دین است.

 

وی تاکید کرد: اگر ما بتوانیم تنها آخرت مردم را آباد کنیم ضرورت است اما کافی نیست و یک رسالت کلی برای حکومت دینی این است که دنیای مردم را نیز در کنار آخرت آنها آباد کند.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که رسالت اصلی تمام مسؤولان خدمت‌گذاری به مردم است یادآور شد: باید کارهای مثبت برای مردم انجام داد و وقتی هر کدام از مسؤولان این کار را انجام دادند باید مورد تقدیر قرار گیرند و نباید به دلیل اختلافات سلیقه سیاسی این کارهای مثبت را محکوم کنیم.

 

حسن‌زاده با اشاره به فعالیت‌های حوزه فرهنگ ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای عملکرد مطلوب گفت: نگرانی برای برگزاری مراسم فرهنگی و هنری از جمله کنسرت‌هایی که اجرا می‌شوند نداریم چراکه مطمئن‌ایم محتوای اشعار و ابزارآلات موسیقی براساس ممیزهای صورت گرفته قابل تایید هستند اما کنترل حواشی این فرهنگ‌ها و امر به معروف با زبان خوش ضروری است.

 

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.