مسعود پزشکیان: دلواپسان دیگر حرفی برای گفتن ندارند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران از توافق هسته ای خوشحال هستند گفت: دلواپسان پس از این دستاورد ، دیگر حرفی برای گفتن ندارند.

مسعود پزشکیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره توافق ایران و ۱+۵ بر اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هسته ای و عملکرد تیم مذاکره کننده ایران افزود: تلاش و دستاوردهای این تیم از همان روز اول که برخی ها به آنها بی احترامی می کردند، چه به نتیجه می رسید و چه به نتیجه نمی رسید، باعث شده که انسجام و وحدت بین المللی که در زمان دولت های نهم و دهم علیه ایران ایجاد شده بود را درهم شکند.

وی با تاکید براینکه برخی در سال های اخیر می گفتند که تیم مذاکره کننده تمامی کشور را فروخت و آن را به دست دشمنان داد، امروز حرفی برای گفتن ندارند، افزود: متاسفانه همین افراد روزگاری می گفتند که تحریم های سازمان ملل ضد کشورمان هیچ تاثیری ندارد اما امروز برای فشار به تیم مذاکره کننده می گفتند که باید تمامی تحریم ها یکجا برداشته شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر تیم مذاکره کننده کاردان، کارشناسان و خبره نبود نمی توانست به مذاکرات ادامه دهد، ولی این افراد از نظر تجربه و خبرگی توانستند کار خود را به بهترین وجه انجام دهند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات باید منافع دو طرف مد نظر قرار گیرد، خاطر نشان کرد: اگر همیشه بگویم که انصاف با ما است و دیگران انصاف ندارند، درست نیست؛ زیرا اگر می خواهیم در این دنیا زندگی کنیم باید انصاف، عدالت و خواسته های رقیب را نیز مدنظر قرار دهیم تا به یک جمع بندی برای باهم زندگی کردن در کره زمین دست پیدا کنیم.

نماینده مردم تبریز درباره نظر مجلس درمورد نتایج مذاکرات هسته ای گفت: اگر شورای عالی امنیت ملی این نتایج را تایید کند، قطعا مجلس نیز آن را تایید خواهد کرد.

وی درباره پس از توافق هسته ای نیز گفت: پس از این دولت باید از فرصت های ایجاد شده در راستای شکوفایی اقتصاد و پایین آوردن تنش های اجتماعی و سیاسی، ثبات داخلی و منطقه ای تلاش کند تا بتواند کشور را در میدان دنیا موفق گرداند.

پزشکیان مهمترین نتایج توافق هسته ای را ایجاد آرامش در داخل دانست و اظهار داشت: متاسفانه همانگونه که امریکا دست از سر ملت ایران برنمی دارد، دلواپسان نیز دست از سر ملت ایران برنخواهند داشت و هر روز یک مسئله جدیدی را برای دولت و ملت ایجاد خواهند کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.