باز هم مذاکرات تمدید شد؛ ظریف: نباید عجله کرد/ کری: شتابزده عمل نمی کنیم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای تمدید شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت که مذاکره کنندگان به شدت در حال کارهستند و نباید عجله کرد.

وی در حساب توییتری خود نوشت: به شدت در حال کار هستیم، ولی نباید عجله کرد تا کار به خوبی انجام شود. این حرف را جدی بگیرید: شما نمی توانید اسب ها را در وسط مسیر عوض کنید.

جان کری وزیر خارجه امریکا مذاکرات را « بشدت فنی» ارزیابی کرد و گفت: شتابزده عمل نمی کنیم.

وی عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ گفت: دو هفته بسیار سخت داشتیم .اینجا به صرف مذاکره کردن نیستیم؛ هستیم و به مذاکره ادامه دادیم چون معتقدیم در حال پیشرفت واقعی در جهت رسیدن به توافقی جامع هستیم .

وزیر خارجه امریکا در عین حال گفت: دیشب در صحبت های خودم با رییس جمهور امریکا هم بر این نکته تاکید کردم که تا ابد بر سر میز مذاکره نخواهیم ماند ولی نباید میز مذاکره را هم ترک کنیم چون عقربه های ساعت به نیمه شب رسیده است.

کری افزود: کار ما به شدت فنی است و شتابزده عمل نمی کنیم و اجازه نمی دهیم کسی ما را به شتاب بیندازد. آنچه ما رویش تمرکزداریم کیفیت توافق است.

وی از پیشرفت های واقعی در مذاکرات سخن گفت و اظهارداشت : اگر بتوانیم به توافق برسیم باید آزمون زمان را بگذراند و مساله هفته و سال و ماه نیست بلکه مساه چند دهه است.

وزیر خارجه امریکا خاطرنشان کرد: با این که شاهد یک پیشرفت واقعی بودیم ولی هنوز برخی مسائل سخت حل نشده است. میدانیم حل این مسائل با گذر زمان اسان تر نخواهد بود. به هر حال این تصیم هاباید خیلی زود اتخاذ شود.

کری تاکید کرد: هیات ها به کار خود به سختی ادامه می دهند ولی این مذاکرات بی انتها نخواهد بود. نمی توانیم تا ابد منتظر این تصمیم ها باشیم . اگر این تصمیم های سخت اتخاذ نشود امادگی کامل داریم به این روند خاتمه دهیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.