منطقه آزاد اروند ۷۰ میلیارد ریال درآمد داشته است

عصر جنوب: معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در چهار ماه اخیر میزان جذب سرمایه ۸۰۰ و میزان درآمدزایی سازمان، ۷۰ میلیارد ریال بوده است.

 

سید علی موسوی اظهار کرد: حقیقتا حجم سرمایه‌گذاری و میزان فعالیت آن در منطقه افزایش پیدا کرده و گواه این بیان پیشرفت‌های فیزیکی پروژه‌هایی است که از ماه‌های اخیر کلنگ آن زده شده و کار آماده‌سازی زیر ساخت‌های آن در حال انجام است.

وی افزود: روند جذب منابع سرمایه و سرمایه‌گذار برای فعالیت اقتصادی، فرآیندی است که به عوامل متعددی بستگی دارد و نباید سطحی‌نگرانه به آن نگاه کرد و باید یاد‌آور شد که به سرانجام رساندن یک پروسه سرمایه گذاری زمان‌بر است و برای رشد و توسعه باید حوصله و صبر به خرج داد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص روند و فعالیت‌های مدیریت جذب منابع و سرمایه گذاری گفت: صدور مجوزهای فعالیت و بهره برداری ویژه همه فعالیت‌های خدماتی از بیمه، بانک تا شرکت‌های ارائه دهنده انواع خدمات، در حوزه این مدیریت است.

موسوی ادامه داد: علاوه بر آن مهمترین بخش فعالیت آن که در واقع ویترین و نمای فعالیت سازمان نیز بوده، جذب سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه تلاش‌ همه کارشناسان و در رأس آنها مدیر واحد در خصوص اجرایی کردن روند جذب سرمایه گذار بسیار بالاست عنوان کرد: حضور فعالان اقتصادی از کشورهای مختلف من جمله عراق، چین، ایتالیا و ترکیه برای سرمایه‌گذاری در اروند نتیجه تلاش و زحمت این واحد از سازمان است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: فعالیت‌های ما در این بخش، کمتر رسانه‌ای شده اما عدم اطلاع رسانی از فعالیت‌ها همیشه دلیل بر عدم کارایی و عدم فعالیت نیست.

موسوی خاطر نشان کرد: ضمن اینکه به اطلاع رسانی دقیق و مؤثر اعتقاد دارم از هرگونه اطلاع رسانی بزرگ و فاقد محتوا پرهیز داریم و در تلاش هستیم که آنچه که در این حوزه به مرحله عمل می‌رسد را به اطلاع عموم برسانیم.

وی ادامه داد: در چهار ماه اخیر میزان جذب سرمایه ۸۰۰ و میزان درآمد‌زایی ۷۰ میلیارد ریال که در مقایسه با سال گذشته که میزان جذب ۲۶۰ و درآمدزایی ۴۰ میلیارد ریال بوده رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

این مسئول در خصوص دیگر فعالیت‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد: برای ارائه خدمات به بانک‌ها، صرافی‌ها و بیمه‌های موجود در محدوده باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کرد و از واحد مربوطه می‌خواهم که در این خصوص برای ساماندهی و اجرایی شدن رویه ارائه خدمات به این بخش تلاشی مضاف داشته باشند.

موسوی از حضور برخی شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری خارجی و داخلی در منطقه خبر داد و گفت: وجود انگیزه در حضور فعال شرکت NCR ترکی برای سرمایه گذاری در بخش صنایع پایین دستی پتروشیمی در منطقه بسیار بالاست و ما از این حضور استقبال می‌کنیم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: راه را برای دیگر شرکت‌های بزرگ دنیا برای فعالیت و سرمایه‌گذاری هموار می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در بخش داخلی، شرکت گلف اجنسی و صندوق بازنشستگان نیروهای مسلح نیز برای سرمایه‌گذاری در منطقه اعلام آمادگی کردند.

این مسئول در پایان از مجموعه مدیریت جذب منابع و سرمایه گذاری خواست تا در خصوص مستند‌سازی فعالیت‌های خود و اطلاع رسانی آنها با همکاری و مدیریت روابط عمومی در رسانه‌ها و با استفاده از ابزارهای تبلیغات محیطی، اقدام لازم را انجام دهند.


مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.