آغاز طرح مایه‌کوبی رایگان تب برفکی در دامداری‌های خوزستان

عصر جنوب: مدیر کل دامپزشکی خوزستان از فاز ۳۲ طرح فراگیر و همزمان مایه کوبی رایگان تب برفکی در سطح گاوداری‌ها، گاومیش داری‌ها و دامداری‌های روستایی و عشایری در استان خبر داد.

مصطفی کنارکوهی با اشاره به آغاز فاز ۳۲ طرح فراگیر مایه کوبی تب برفکی در دامداری‌های استان اظهار داشت: در این عملیات که با استفاده از توان بخش‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود، پیش‌بینی شده تعداد بیش از ۳۲ هزار رأس گاو و گاومیش و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار رأس گوسفند و بز تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

وی افزود: انتظار می‌رود با توجه به حساس بودن جمعیت دامی سنگین استان به بیماری فوق با استقبال دامداران خوزستانی از اکیپ‌های اعزامی در سطح روستا و همکاری در مقید کردن دام‌های خود، با واکسیناسیون تعداد کل دام‌های حساس استان علیه بیماری سریع الانتشار تب برفکی به توان با پیشگیری از بیماری موارد مبتلایان دامی را کاهش و خسارات اقتصادی ناشی از آن را به حداقل رساند.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: با اعزام اکیپ‌های دولتی و خصوصی مبارزه با بیماری‌های دامی با رعایت کامل اصول بهداشتی و بیوسکیوریتی دام‌های منطقه تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار می‌گیرند.

کنارکوهی گفت: در صورت وجود کانون‌های بیماری، اکیپ‌های کار‌شناسی اقدامات پایش از بیماری را نیز بر عهده داشته و کانون‌ها را به ادارات دامپزشکی اطلاع رسانی می‌کنند.

وی متذکر شد: حمل و نقل دام در سطح استان و خارج از آن باید با مجوز اداره دامپزشکی شهرستان و مطابق ضوابط بهداشتی، قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور صورت گیرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.